خبرگزاری کار ایران

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قزوین:

مهارت آموزی سربازان مورد تاکید معاونت وظیفه عمومی قرار دارد

مهارت آموزی سربازان مورد تاکید معاونت وظیفه عمومی قرار دارد
کد خبر : ۱۵۴۵۵۷۰

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین با تاکید بر مهارت آموزی سربازان گفت: مهارت آموزی باید به صورت عالی طی شود تا سرباز بعد از پایان دوره، زمینه ورود به بازار کار و اشتغال را داشته باشد.

سرهنگ امید همتی‌مجد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اینکه پسران 18 سال تمام باید وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند، گفت: اعزام به سربازی یا انواع معافیت‌ها در معاونت وظیفه عمومی انجام می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد:  در اداره اعزام و احضار، ساماندهی و اعزام پسران به سربازی ساماندهی می‌شود؛ همچنین لازم است افراد برای در خواست معافیت تحصیلی، پزشکی، کفالت و یا مجوز خروج از کشور از طریق این معاونت اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین وظیفه‌های ما، در دبیرخانه قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح رقم می‌خورد که در آن مهارت آموزی سربازان و آمادگی برای ورود به بازار کار انجام می‌شود.

معاونت وظیفه عمومی پیشگام در هوشمندسازی است

این مقام انتظامی استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه هوشمندسازی عنوان کرد: معاونت وظیفه عمومی پیشگام در هوشمندسازی است، به طوری که تمام درخواست‌ها ازجمله درخواست اعزام و یا نوع تقسیم سربازها براساس توانایی، مدرک تخصیلی، تاهل و سایر موارد به صورت هوشمند انجام می‌شود.

وی ادامه داد:  صدور کارت‌ها، درخواست خروج از کشور و معافیت تحصیلی کاملا هوشمند و از طریق سامانه سخا انجام می‌شود.

پرداخت تسهیلات به سربازان دارای مهارت

همتی مجد درباره اقدامات صورت گرفته برای خوشایند سازی خدمت وظیفه عمومی گفت: خوشایند سازی محیطی و ارتقای استانداردها،حفظ شأن و کرامت سرباز، پایش مدارم وضعیت سلامت سربازان و مراقبت برای اینکه آسیب جسمی نداشته باشند، افزایش حقوق و مزایا ازجمله اقدامات این حوزه است؛ البته حقوق و مزایا هنوز ایده‌آل نیست و باید افزایش پیدا کند.

وی، طرح‌های کسری خدمت را از دیگر اقدامات برشمرد و عنوان کرد: نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند با نیروهای مسلح قرارداد داشته و طرح‌های جایگزین خدمت داشته باشند، همچنین کاهش 2 ماه از سربازی برای افراد متاهل، 3 ماه برای فرزند اول، 4 ماه برای فرزند دوم و 5 ماه برای داشتن فرزند سوم هم قابل اعمال است.

وی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که سربازی آن‌ها از سال 97 منقضی شده و دارای مهارت هستند می‌توانند درخواست دریافت تسهیلات را در سامانه مهارت آموزی و اشتغال سربازان وظیفه (سماسو) به آدرس https://samasoo.ir/ ثبت کرده و بعد از 48 ساعت برای دریافت تسهیلات به ما مراجعه کنند؛ البته باتوجه به محدودیت موجود، افرادی که زودتر ثبت نام کرده باشند در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز