خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست امسال؛

بیش از 39 هزار معاینه فنی خودرو در استان قزوین انجام شد

بیش از 39 هزار معاینه فنی خودرو در استان قزوین انجام شد
کد خبر : ۱۵۳۶۹۱۳

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۳۹ هزار و ۳۸۱ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین معاینه فنی شده که ۸ هزار و ۹۳ خودرو مردود شدند.

به گزارش ایلنا، آرمین زلالی گفت: از ابتدای سال تاکنون با بازدید از ۱۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون، ۳۷۹ دستگاه با تخلف حمل اضافه تناژ بار شناسایی و اعمال قانون شدند که مجموع این اضافه بارها یک‌هزار و ۱۸۵ تن بود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، عنوان کرد: با استفاده از باسکول‌های نصب شده در پلیس راه و سامانه wim که وزن بار را در حین حرکت کنترل می‌کند، میزان تناژ بار، کنترل و با متخلفان اضافه تناژ بار به شدت برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از تعداد خودروهایی که به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کرده‌اند ۳۱ هزار و ۲۸۸ خودرو نمره قبولی معاینات را گرفتند و ۸ هزار و ۹۳ خودرو نیز مردود شدند.

این مسئول با بیان اینکه تمام وسایل نقلیه سنگین که جهت حمل بار و مسافر به کار می‌روند ملزم به مراجعه به مراکز معاینه فنی هستند، گفت: صاحبان خودروهای سنگین پیش از مراجعه به مراکز معاینه فنی باید موارد فنی و ایمنی را بررسی و اصلاح کرده باشند تا بتوانند در معاینات نمره قبولی بگیرند.

زلالی خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای 5 مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین است که به دلیل احتمال بالای تصادفات در اثر نقص فنی خودرو، عملکرد این مراکز نیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، به طور مستمر مورد نظارت قرار دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به صدور یک‌هزار و ۵۴۱ پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان گفت: پروانه حمل بار برای بارهایی که ابعاد و وزن آن‌ها خارج از حد استاندارد است با هدف جلوگیری از اختلال در تردد جاده‌ها و حفاظت از راه‌ها و حفظ ایمنی بار صادر می‌شود و در آن مواردی چون ساعت و مسیر حرکت و میزان بار قید می‌شود.

زلالی، انجام ۲۱۶ گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک و یک‌هزار و ۱۸۸ گشت کنترل جاده‌ای اضافه تناژ و عدم صحابت بارنامه را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز