خبرگزاری کار ایران

یک مسئول حوزه شهری خبر داد؛

تجهیز ۷۰ درصد تقاطع های قزوین به سامانه هوشمند

تجهیز ۷۰ درصد تقاطع های قزوین به سامانه هوشمند
کد خبر : ۱۴۹۱۰۶۰

مدیر عامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به تجهیز ۵۴ تقاطع این شهر به چراغ راهنمایی و رانندگی، گفت: حدود ۷۰ درصد از چراغ های راهنمایی قزوین به سامانه هوشمند کنترل مرکزی ترافیک (SCATS) متصل هستند.

به گزارش ایلنا در قزوین، مجتبی جانی با اعلام این خبر گفت: سامانه هوشمند کنترل مرکزی ترافیک (SCATS) قادر به عکس العمل مقابل تغییرات لحظه‌ای در تقاضا و ظرفیت بوده و به طور اتوماتیک زمانبندی چراغ ها را تنظیم می کند تا در سطح شبکه جریان ترافیک بهینه ترین حالت را داشته باشد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: میزان ترافیک و راندمان هر تقاطع به وسیله حس گرهای خودرو اعم از تصویری، راداری و با لوپ های القایی (تجهیزات ارتباطی) اندازه گیری شده و بهترین زمانبندی جهت بهینه سازی زمانبندی تقاطع، انتخاب و اعمال می شود.

جانی اظهار کرد: این سامانه همچنین برای اندازه گیری حجم ترافیک از سنسورها و حلقه های سیمی کار گذاشته شده در کف خیابان استفاده می کند و می تواند پس از شناسایی تعداد و حتی نوع خودرو آنها را به رایانه مرکزی ارسال کند.

این مسئول با بیان اینکه قزوین در بین سایر کلان شهرهای کشور پیشگام در اتصال این نوع سامانه بوده، یادآور شد: تقاطع هایی که به صورت هوشمند به سامانه کنترل مجهز می شوند، امکان فازبندی از مرکز کنترل ترافیک مهیا می شود و همکاران تمام رویکردهای یک تقاطع را با دوربین های نظارت تصویری رصد می کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: نصب این سامانه هم در بحث ایمنی و هم در حوزه افزایش رضایتمندی و کاهش تداخلات ترافیکی بسیار موثر است و به همین دلیل شاهدیم که در تقاطع های چراغ دار نسبت به میادین، تصادفات کمتری رخ می دهد و از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز