خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

ساماندهی رودخانه الموت‌رود به رونق اقتصادی الموت کمک می‌کند

ساماندهی رودخانه الموت‌رود به رونق اقتصادی الموت کمک می‌کند
کد خبر : ۱۳۹۲۷۶۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: ساماندهی رودخانه الموت‌رود می‌تواند در کنار بهبود عملکرد و افزایش ضریب ایمنی رودخانه باعث رشد و تحول اقتصادی و بهبود شرایط اشتغال در منطقه شود.

به گزارش ایلنا، منصور ستوده در نشست با لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس و اعضاء سازمان مردم نهاد الموت‌یار اظهار کرد: طرح ساماندهی و گردشگری رودخانه الموت‌رود در دستور کار این شرکت قرار گرفته، این طرح شامل عملیات نقشه‌برداری، انجام مطالعات اجتماعی و اقتصادی با هدف شناخت نیازهای مردم منطقه و معضلات و چالش‌های موجود، انجام مطالعات هیدرولیکی و سیلاب، معماری و محیط زیست و در نهایت تهیه نقشه‌های اجرایی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: برای اجرای پروژه ساحل‌سازی رودخانه الموت رود همراهی و مشارکت مردم و اهالی منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت است و در صورتی که آن‌ها از منافع و تاثیر مثبتی که اجرای این طرح می‌تواند در معیشت و زندگی آن‌ها داشته باشد، مطلع گردند قطعا همراه خواهند بود.

وی یادآور شد: یکی از حلقه‌های مهم در زمینه اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از رسوب‌گذاری رودخانه‌ها است که این مهم نیز باید از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.

زیباسازی الموت‌رود مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس هم در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه منطقه الموت در استان قزوین گفت: طبیعت بکر و خاص، فضای سبز گسترده و متناسب با سلایق نسل جوان و مناظر مناسب و زیبا جهت جذب توریست و گردشگر از جمله ویژگی‌های منطقه الموت است.

لطف‌الله سیاهکلی تصریح کرد: آب مایه حیات است و هرجا که بتوانیم آن را کنترل، مدیریت و بصورت بهینه مصرف کنیم شاهد رشد و تحول اقتصادی در آنجا خواهیم بود.

وی افزود: طرح ساماندهی و زیباسازی رودخانه الموت رود باید با هدف بازگشت جمعیت به منطقه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام پذیرد.

این مسئول اظهار کرد: امروز ما دارای کارشناسان و متخصصانی هستیم که مجهز به علم و دانش روز در حوزه‌های مختلف هستند و استفاده از تجارب و دانش آن‌ها می‌تواند به ما در انجام تصمیم‌گیری‌های مهم کمک شایانی کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز