خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

شورای نگهبان بستری برای تحقق آرمان‌های قرآن و منویات رهبری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۶۱۷

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شورای نگهبان بستری برای تحقق آرمان‌های قرآنی و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که قرآن‌شناس و دین‌شناس بوده و ظهور منجی عالم بشریت را بسترسازی می‌کنند و به خوبی عزت و اقتدار اسلام را در دنیا نشان می‌دهند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این دیدار با تاکید بر اهمیت نماز در آیات و روایات گفت: یک جوهره و ذاتی باید نماز را سر پا نگه دارد و آن امام و ولیّ است؛ همچنین مجموعه شورای نگهبان در حقیقت همان محافظان نماز هستند، این‌‌ها محافظان ولایت، امامت، ارزش‌های متعالی و آرمان‌های شهدا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در استان ما الحمدلله ترکیب اعضای شورای نگهبان به‌رغم اینکه فشارهای زیادی بر آن‌ها وارد می‌شود، خیلی با اعتماد است، ما به این عزیزان اعتقاد و اعتماد داریم، این‌ها عزیزانی هستند که روی ایمان و ارزش‌ها کار کرده‌اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند در آیه 182 سوره اعراف فرمود (کسانى که آیات ما را تکذیب کردند به تدریج از جایى که نمى‏‌دانند گریبان‌شان را خواهیم گرفت)، این واقعیت نسبت به کسانی وجود دارد که به مرور زمان سخت‌پوست می‌شوند، برای مثال کسانی نماینده شده و تجربه‌هایی به دست آورده‌اند و از این تجارب استفاده می‌کنند و رقبا را پس می‌زنند، گویا سمع، بصر و فؤادی که خدا داده تا بصیرت و بینایی پیدا کنند و تفاوت بین انسان و سایر موجودات مشخص شود کمرنگ می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به آیات قرآن می‌بینیم که برخی‌ها به مرور زمان خشن و سخت‌پوست می‌شوند، گوش و دلشان جای دیگری است، گویا ارزش‌ها دیگر برایشان ارزشی ندارد و با ارزش‌ها بازی می‌کنند، اتفاقاتی می‌افتد که اصلاً در شأن انقلاب ما و آرمان‌های قرآنی و شهدا نیست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: گاهی آدم گناه می‌کند و جهنمی می‌شود اما گاهی آدم آنقدر گناه می‌کند که خودش تبدیل به جهنم می‌شود، این آدم مثل جهنم سیار است که در قیامت او را به جهنم ثابت می‌برند، آن موقع دیگر پشیمانی فایده‌ای ندارد.

عابدینی بیان کرد: گاهی افراد طوری می‌شوند که آیات صریح قرآن، روایات صریح معصومین و فرمان صریح رهبر فرزانه انقلاب را مورد اعتنا قرار نمی‌دهند، این همان سخت پوست شدن است.

وی تأکید کرد: امام عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم عزیزی حق را رها نکرد، مگر آن‌که ذلیل شد و هیچ آدم ذلیلی به حق نچسبید، مگر آن‌که عزیز شد.

عابدینی تصریح کرد: شورای نگهبان فقط این نیست که صلاحیت یک نفر را تأیید یا رد کند، باید این‌طور باشد که آن آدم با نگاه‌های رهبر حکیم انقلاب همراه باشد، ما عصاره نگاه‌های انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) را در کلام رهبر معظم انقلاب می‌بینیم، گاهی افرادی به مجلس شورای اسلامی وارد می‌شوند که کاملاً دیدگاه‌ها و چشم‌اندازهای متفاوتی با رهبر حکیم انقلاب دارند، به جای اینکه حامی دین، انقلاب و آرمان‌های دینی باشند در نقطه مقابل قرار می‌گیرند، البته تعداد این‌ها قلیل است اما اثر منفی‌شان آزاردهنده است.

وی اظهار کرد: اگر مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، جامعه مدرسین و حوزه علمیه کاملاً با رهبری همراه باشند، کار رهبر حکیم انقلاب راحت‌تر پیش می‌رود، موسی (ع) هم وقتی می‌خواست نزد فرعون برود از خدا خواست به او شرح صدر، گره‌گشایی از زبان بدهد و برادرش هارون را همراه و همدل او کند تا بتواند کاری کند نام خدا در همه جا بلندآوازه شود، خدا هم خواسته‌های او را اجابت کرد، الحمدلله خواسته‌های نظام ما نیز با هدایت‌های رهبر حکیم انقلاب پیش می‌رود و می‌بینیم که به‌رغم همه شیطنت‌ها هر روز مقتدرتر از گذشته سرپا هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز