خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

خانه مطبوعات استان قزوین بعد از یک دوره موفق تضعیف شد

خانه مطبوعات استان قزوین بعد از یک دوره موفق تضعیف شد
کد خبر : ۱۳۵۴۶۵۳

مدیر سابق خانه مطبوعات قزوین درباره عملکرد خانه مطبوعات در دوره چهارم گفت: در اوایل عملکرد خوب بود اما در ادامه حوادث و اتفاقاتی پیش آمد که عملکرد را تحت الشعاع قرار داد، یکی از اعضای خانه فوت کرد، تعدادی استعفا داده و یا مسئولیت گرفتند که باعث شد این تیم کاری نتواند طرح‌هایش را انجام دهد و تضعیف شد.

هادی درزی رامندی با اشاره به عملکرد دوره چهارم خانه مطبوعات استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: در ابتدای شکل‌گیری خانه جلسات مستمر داشتیم، طرح‌های مختلف برگزار می‌شد و در هفتمین جشنواره رسانه‌های استان هم مطالبات پیگیری و پرداخت شد؛ اما با برخی اتفاقاتی که به آن‌ها اشاره شد و تأخیر در برگزاری انتخابات به خاطر مشکل در ثبت اساسنامه، اعضا و هیأت مدیره، انگیزه خود را از دست دادند که باعث کاهش بازدهی شد و خود من هم قصد خروج از خانه را داشتم.

مدیر سابق خانه مطبوعات استان قزوین در دوره چهارم، درباره همکاری سایر دستگاه‌ها عنوان کرد: انتظارات بسیار بیشتر بود، سال‌های اول همکاری خوبی بود اما بعدها ضعیف شد و خودم هم از خروجی رضایت کامل ندارم و امیدوارم برای دوره جدید تیمی منسجم، خوش فکر و دارای طرح و برنامه حضور پیدا کند تا برای رسانه‌های استان قدم بردارد.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: هر کس در فضای استان مدعی است می‌تواند کار کند باید در انتخابات کاندیدا شود، نه اینکه منتظر بماند و از بیرون میدان فرد انتخاب شده را نقد کند.

عدم همراهی ارشاد با خانه مطبوعات

درزی رامندی عنوان کرد: نهادهای مختلف مانند استانداری، ارشاد به عنوان متولی رسانه، برنامه و بودجه و شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری قزوین می‌توانست حمایت بیشتری داشته باشد، طرح‌های زیادی وجود دارد که قابلیت اجرا دارند. برخی اقدامات خوب هم در دوره کرونا انجام شد؛ اما چون خانه مطبوعات بعد از یک بازه زمانی تضعیف شد، شاهد عملی شدن همه آن‌ها نبودیم و بسیج رسانه زحمت برنامه‌ها را به دوش کشید و تا حدودی این ضعف را جبران کرد.

رئیس خبرگزاری ایرنا در استان زنجان ادامه داد: ارشاد باید هماهنگی خوبی با خانه داشته باشد، اعتبارات را تخصیص داده و یا پیگیری داشته کند اما در یک دوره شاهد این بودیم که نه تنها در جذب اعتبار کمک نمی‌کرد؛ بلکه چوب لای چرخ می‌گذاشت و واریزی‌هایی که انجام می‌شد را پرداخت نمی‌کرد و برخی طرح‌ها به خاطر عدم تخصیص اعتبار به نتیجه نرسید و اگر اعتبارات به موقع بود موفقیت بیشتری حاصل می‌شد.

این فعال رسانه‌ای گفت: نمی‌توان گفت خانه در سال‌های پایانی فعالیت خود رها شده، زمان دوره به اتمام رسیده اما تا زمان برگزاری مجدد انتخابات و تعیین اعضا، وجاهت این دوره از بین نمی‌رود و مسئولیت برگزاری انتخابات هم به عهده ارشاد است، باید یادآور شد از آنجایی که خانه یک سازمان مردم نهاد است ممکن است اعضا انگیزه را از دست بدهند.

مدیر سابق خانه مطبوعات استان قزوین در دور چهارم درباره تعداد اعضای خانه مطبوعات گفت: از حدود سال 95 اطلاعات افراد الکترونیکی شد. اعضای خانه چهارصد نفر عضو خانه نبود بلکه بین 150 تا 170 نفر عضو خانه بودند که لیست در سال‌های بعد به‌روزرسانی و افراد پایش شدند. نگاه ما به هیچ عنوان سیاسی نبود، این لیست نیاز به بازبینی دارد و باید افرادی که به تازگی به فعالان رسانه اضافه شده‌اند ثبت نام و مراحل تأیید را پشت سر بگذارند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز