خبرگزاری کار ایران

اجرای سه طرح گردشگری آبی در قزوین در دستور کار اداره گردشگری استان

اجرای سه طرح گردشگری آبی در قزوین در دستور کار اداره گردشگری استان
کد خبر : ۱۳۲۴۹۸۷

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: ۵۵ فرصت سرمایه‌گذاری برای نمایشگاه گردشگری آماده شده که امیدواریم به جذب سرمایه‌گذار منجر شود و برای اولین بار سه فرصت گردشگری آبی هم ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نادر محمدی در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: ۸۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به بهره برداری رسیده که در فضاهای اقامتی و پذیریرایی ظرفیت‌های خوبی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین عنوان کرد: فضاهای اقامتی بومگردی بیشتر در الموت مستقر است، و ترجیح ما در الموت اقامتگاه‌های بومگردی و در برخی مناطق خانه مسافر است و فضاهای هتل در شهر قزوین مورد توجه است، همچنین ساخت دو هتل در آبیک هم برنامه ریزی شده است.

این مسئول اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال ۸۱۰ نفر گردشگر خارجی به استان سفر کردند که بیشتر در الموت حضور پیدا می‌کنند و از اقامتگاه‌های بومگردی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری هوشمند پیشنهادی درباره نحوه اجرای کار داشتیم و اقداماتی انجام شده که برای ایام بعد تعطیلات نوروز فاز اول در بازاریابی و تبلیغات قابل اجرا خواهد بود.

محمدی گفت: برای نوروز امسال چهار تا پنج بسته جدید سفر در کنار بسته‌های قبلی آماده می‌‌شود، همچنین برای جذب گردشگر، کمیته ۳۰۶۰ تشکیل شده که در ۳۰ کیلومتری شهرها از ظرفیت اقامتگاه‌ها و مراکز خدمات بین راهی برای معرفی استان استفاده می‌کنیم.

انجام ۴۰ پروژه مرمتی تاریخی در قزوین

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین هم در این جلسه گفت: در حوزه میراث فرهنگی ۴۰ پروژه مرمتی آغاز شده و در مشارکت بین اداره کل و مساجد موفق بوده و ۱۰ مسجد مرمت شده است.

احسان نورانی ادامه داد: با همکاری میراث فرهنگی، ۸ مغازه در بازار، ۳ چاهخانه در باغستان و ۵ خانه به صورت مشارکتی مرمت شده که جزء پروژه‌های موفق در سطح کشور است.

وی گفت: سرداب امامزاده حسین و کاشی کاری صحن، تزئینات ضلع شمالی چهل ستون، عمارت سپهدا ازجمله پروژه‌های قابل افتتاح در بهمن ماه است.

این مسئول عنوان کرد: سرای حاج رضا موقوفه است و مالکان و بهره‌برداران وظیفه حفظ و نگهداری دارند، البته طرح ما در این حوزه آماده است و مشکل ما تعدد مالکین و بهره‌برداران است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز