کسب رتبه ششم کشوری برای قزوین در شاخصهای توسعه یافتگی آموزش دوره ابتدایی
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر استان قزوین در تمام شاخصهای توسعه یافتگی آموزش در دوره ابتدایی رتبه ششم کشوری را کسب کرده و امیدواریم با مشارکت، هماهنگی و برنامه ریزی دقیق زمینه ارتقاء و توسعه بیش از پیش شاخصها را در استان فراهم کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسنعلی اصغری در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان گفت: فعالیت در حوزه آموزش ابتدایی نیازمند مشارکت فعال همه اعضای مجموعه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: میتوان با شناسایی آسیبها و موانع موجود در مجموعه آموزش ابتدایی، طی برنامه ریزی هدفمند، همراه با روشهای بدیع با نوآوری، چالشها را یکی پس از دیگری رفع کرد و نباید منتظر ارائه راهکار از جای دیگر باشیم.
وی ابراز کرد: لازم است برنامههای عملیاتی، مشخص و معینی در جهت توانمندسازی مدیران مدارس و معلمان، تدوین شده و استراتژی درستی نسبت به بهرهگیری از این اقدامات انتخاب شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: کیفیت بخشی در آموزش با ارتقاء سطح علمی و مهارتهای تخصصی معلمان، چشم انداز روشنی در تحول و پیشرفت جامعه به سوی توسعه پایدار و متوازن را ترسیم خواهد کرد.
وی بهبود فرهنگ سازمانی را ابزاری برای پیشبرد برنامههای استراتژیک در استان دانست و خاطر نشان کرد: در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش، نیازمند توسعه و تغییر نگرش نسبت به برنامه ریزیها در آینده هستیم تا ضمن پویایی و انعطافپذیری لازم بتوانیم نسبت به تغییرات محیطی، واکنشهای سریع و به موقع نشان دهیم.
اصغری بیان کرد: در حال حاضر استان قزوین در تمام شاخصهای توسعه یافتگی آموزش در دوره ابتدایی رتبه ششم کشوری را کسب کرده و امیدواریم با مشارکت، همفکری، هماهنگی و برنامه ریزی دقیق به همراه نظارت و پیگیریهای مستمر، در خصوص اجرای برنامههای آموزش ابتدایی میتوانیم زمینه ارتقاء و توسعه بیش از پیش شاخصها را در استان فراهم کنیم.
وی افزود: نشاط و شاداب سازی محیط مدارس بعنوان یک موضوع مهم در آموزش و یادگیری همواره مورد تاکید است و باید تلاش شود محیطی بانشاط و شاداب، همراه با احساس امنیت در مدرسه برای دانش آموزان فراهم شود تا تهدیدهای موجود به فرصتهای یادگیری تبدیل شود.