خبرگزاری کار ایران

در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم مطرح شد؛

مخالف اعمال سلیقه سیاسی در اتمام پروژه‌های ناتمام شهر قزوین هستم/ تبدیل شدن قزوین به پایلوت دوچرخه سواری/ توسعه و ساماندهی پایانه‌های مسافربری شهر قزوین ضرورت دارد+فیلم

مخالف اعمال سلیقه سیاسی در اتمام پروژه‌های ناتمام شهر قزوین هستم/ تبدیل شدن قزوین به پایلوت دوچرخه سواری/ توسعه و ساماندهی پایانه‌های مسافربری شهر قزوین ضرورت دارد+فیلم
کد خبر : ۱۰۹۰۸۹۸

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین گفت: من معتقدم که هر پروژه باید با بررسی علمی و تخصصی اجرا و برای آن تصمیم گیری شود و درصورت به اتمام نرسیدن در یک دوره، مدیریت بعدی آن را پیگیری کند، اما متاسفانه در این راستا شاهد اعمال سلیقه سیاسی و جناحی هستیم و من با آن مخالفم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسین انصاری رامندی در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم گفت: فارغ التحصیل برنامه ریزی شهری، عضو انجمن ژئوپلتیک ایران، فعال زیست محیطی، پژوهشگر حوزه امنیت آب، کارشناس مسئول سیاسی انتظامی و دبیر شورای تامین فرمانداری و کاندید ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین  هستم.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین ادامه داد: ما در شهر قزوین شاهد تنوع معماری هستیم بطوری که هم شاهد سازه‌های زیبا متناسب با بهره‌گیری از هنر ایرانی و ترکیب با هنر مدرن و هم سازه‌هایی که تناسبی با بافت ایرانی ندارد هستیم.

وی ابراز کرد: بعضا سازه‌های غریبی می‌بینیم که نگاه شهروندان را اذیت می کند و نامزون و نامتناسب است، این موضوع بیشتر قابل برنامه ریزی است و قطعا باید در سازه‌ها هنر ایرانی و اسلامی به کار گرفته شود و فردی که طرح غیر بومی دارد حداقل آن را در بافت تاریخی اجرا نکند تا بتوان مناظر شهری ایده آلی را ارئه داد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین افزود: توصیه می‌شود ابتدا مفاهیم مربوط به سیما و منظر شهری به طور دقیق بررسی شده و به تفاوت آن‌ها پرداخته شود و مسائل بخوبی شناسایی شده و سپس اقداماتی را انجام داد.

وی عنوان کرد: شورای شهر قزوین باتوجه به کمیسیون و کمیته فنی می‌تواند ضمن بررسی طرح‌هایی که از طرف شهرداری ارائه می‌شود خود نیز طرح‌هایی را به شهرداری ارائه کند و باید معماری و منظر شهری در راستای رفع نیاز شهروندان بوده و ناموزون نباشد که با استفاده از نظر مشاوران و کارشناسان می‌توان به این نقطه رسید.

انصاری رامندی درباره نقش مجموعه شهری در فرهنگ و هنر اظهار کرد: متولی اصلی فرهنگ و هنر اداره  فرهنگ ارشاد است اما شورای شهر و شهرداری  بعنوان نهاد تصمیم ساز در موضوعات فرهنگی و هنری نقش دارند و باید مصوباتی داشته و مسائل را پیگیری کنند و نمی‌توانند نسبت به موضوع بی‌تفاوت باشند.

وی بیان کرد: شورای شهر با کمیسیون فرهنگ می‌تواند در  راستای پاسداری از فرهنگ شهری و تدابیر مشوقانه از ارتقای فرهنگ و پیشگیری از رفتار ضد فرهنگ اقدام کند، ضمن اینکه باید متناسب با اولیت‌ها و نیازها نسبت به ارتقای سلامت اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عمل کند.

مخالف پل سازی‌های غیراصولی هستم

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین گفت: شورای شهر به کمک هنرمندان نیاز دارد هر جامعه را که بررسی می‌کنیم می‌بینیم اگر هنرمندان فعال داشته باشند دارای جامعه پویا خواهند بود، هنرمند متغییر وابسته است و می‌تواند  در حل مسائل و مشکلات نقش داشته باشد،  شورا در راستای تصمیم گیری بهتر و پویاتر از ایده‌ها و نظرات هنرمندان استفاده می‌کند تا تصمیماتی اتخاذ شود که هم برای شهروندان و هم برای هنرمند مفید باشد.

انصاری رامندی ابراز کرد: ما با شهری مواجه هستیم که سه طرف آن را باغستان سنتی محاصره کرده و از شمال به اتوبان و جنوب به راه آهن محدود شده،  با شرایط فعلی توسعه شهر محدود شده و رو به تراکم است، طی این سال‌ها برای رفع مشکلات ترافیکی اقداماتی شده اما باید دید چه اقدامات تاثیرگذاری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در قزوین یک پایانه داریم که مسافران از آن بهره لازم را نمی‌برند، در شمال شهر نیز اتوبانی‌ قرار دارد که مسافرانی که از آن تردد می‌کنند به دلیل وارد نشدن اتوبوس به داخل شهر کنار اتوبان پیاده می‌شوند که درباره آن فکر تاثیرگذاری نشده و نیازمند توسعه و ایجاد پایانه‌های مسافربری است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین ادامه داد: حمل و نقل انبوه شهری نیز به گونه‌ای است که شهروندان از آن استفاده زیادی نمی‌کنند، تعداد زیادی تاکسی نیز در سطح شهر وجود دارد که فرسوده شده و برای راننده، مسافر و فضای شهر و ترافیک مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد:  ساماندهی پارکینگ‌های داخل شهری نیز ضرورت دارد و باید به نحوی باشد که بار ترافیکی را در بافت تاریخی حذف کرده یا کاهش دهد.

انصاری رامندی افزود:  مخالف پل سازی نیستم ولی مخالف محل ساخت پل هستم،  پل آخرین راه‌کار است و باید به گونه‌ای پیاده سازی شود که حداقل آسیب را به منظر و بافت شهری بزند، پل می‌تواند یک مسیر را  کور کرده و در کسبه تاثیر منفی داشته باشد، بسیاری از پل‌ها در قزوین بدون نیاز ایجاد شده و تعدادی هم در میانه راه رها شده و ناقص اجرا شده‌اند.

وی عنوان کرد: دوچرخه سواری بر حل مشکلات ترافیکی، زیست محیطی و سلامت شهروندان تاثیر مستقیم دارد، توپوگرافی قزوین به نحوی است که می‌توان براحتی از شمال تا جنوب شهر را با دوچرخه طی کرد و از این رو می‌تواند در این راستا به پایلوت تبدیل شود؛ چرا که از بستر خوبی برخوردار است؛ درواقع باید فرهنگ دوچرخه سواری را ترویج دهیم نه اینکه تعداد دوچرخه‌ها را افزایش دهیم.

توجه ویژه به افزایش نشاط در شهر

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین اظهار کرد: من معتقدم که هر پروژه باید با بررسی علمی و تخصصی اجرا و برای آن تصمیم گیری شود، اگر پروژه‌ای با برنامه قبلی و علمی بدون نگاه سیاسی آغاز به کار کند چه بسا در یک دوره مدیریت به اتمام نرسد و شورای بعدی می‌تواند آن را ادامه دهد، اما متاسفانه شاهد اعمال سلیقه سیاسی و جناحی هستیم.

وی ادامه داد: اگر پروژه ایراد ندارد باید اجرا و تکمیل شود و پروژه‌هایی هم که در مرحله پایانی هستند باید به گونه‌ای بررسی شود که از آسیب‌ها کاسته شده و  هزینه‌های جانبی آن کاهش پیدا کند.

انصاری رامندی بیان کرد: افزایش نشاط در شهر یکی از چالش‌های انسان امروزی است، کمبود احساس بهزیستی و شادمانی در جامعه را شاهد هستیم،  رشد سریع شهرنشینی طی سال‌های اخیر با شکل گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی و شهرک‌های اقماری به ایجاد فضاهای بی روح در حوزه شهری منجر شده که بر روحیه تمام شهروندان تاتیر مستقیم دارد.

وی گفت: شورای شهر و شهرداری باید در کنار اقدامات عمرانی، توسعه و زیبا سازی شهر برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تقویت روحیه شهروندان بسترهایی را ایجاد کرده و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را اجرا کنند.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین ابراز کرد: بهبود کیفیت فرهنگی شهر نشینی مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود با حفظ حقوق شهروندان و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی، برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله تئاتر، نمایش خیابانی، مسابقه خانوادگی افزایش فرهنگسرا و برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی در نقاط مختلف شهر است.

وی بیان کرد: پرداختن به ورزش بصورت تخصصی در چارچوب اداره ورزش و جوانان قرار دارد؛  اما از آنجایی که موضوعی دارای اهمیت است شهرداری بعنوان نهاد عمومی غیر دولتی می‌تواند در اجرای برنامه‌های عمومی ورزش و جوانان وبهبود اهداف سازمانی نقش داشته و در زمینه گسترش فعالیت ورزشی نقش تسهیلگر داشته باشد، درواقع  با هم افزایی امکان افزایش نشاط اجتماعی که از مسائل روز مدیریت شهری است فراهم می‌شود.

بکارگیر ظرفیت بخش خصوصی اصلی‌ترین راه برون رفت از مشکلات

انصاری رامندی ابراز کرد: اصلی‌ترین راه برون رفت از مشکلات در شرایط فعلی کشور و شهر مدیریت بدون پول و بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی است.

وی افزود: کرونا یک اپیدمی است که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده و اقشار ضعیف از آن بیشتر آسیب دیدند، امیدواریم این بیماری با علم امروزی کنترل شود و  پساکرونا باید از اکنون مورد توجه قرار گرفته و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع اقتصادی و روحی شهروندان و کاهش و پیشگیری از آسیب‌هایی که به خانواده و شهروندان انجام شود.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین عنوان کرد: در قزوین شاهد تغییر کاربری‌هایی هستیم که عملا نیازی برای آن احساس نمی‌شد، در مقابل به کاربری‌هایی نیاز داریم که مغفول مانده‌ بعنوان نمونه در شهرک‌های اقماری تاسیسات مورد نیاز اولیه شهروند در برخی مناطق وجود ندارد و باید تصمیماتی برای رفع آن‌ها گرفته شود.

وی اظهار کرد: گاهی شاهد تقاضاهایی از دستگاه‌ها هستیم که در حوزه وظایف شهرداری نبوده و چه بسا منع قانونی نیز دارد، البته در بخش ورزشی و فرهنگی باید هزینه شود؛  اما برخی مواقع شاهد خواسته‌های نانعقول دستگاه‌های بالا دستی هستیم و من با آن مخالف هستم.

انصاری رامندی گفت: مشکلات سایت محمد آباد علی‌رغم اقدامات صورت گرفته آنطور که باید و شاید حل نشده و معضلاتی را برای محدوده‌های مجاور ایجاد کرده و امیدواریم بتوانیم درصورت ورود به این دوره از شورا تصمیماتی را جهت اجرای بهتر سیاست‌های پسماند انجام دهیم.

حجم ویدیو: ۳۱۰.۱۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۳۱:۳۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز