خبرگزاری کار ایران

مجتمع فولاد روهینا جنوب صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۳ شد

مجتمع فولاد روهینا جنوب صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۳ شد
کد خبر : ۱۵۴۵۵۵۱

مجتمع فولاد روهینا جنوب به عنوان صادر کننده نمونه ملی برای دومین سال متوالی، طی مراسمی در آئین بیست و هشتمین دوره روز صادرات، که با حضور دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشور و سید محمد اتابک، وزیر صمت، 29 مهرماه 1403 در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، برگزیده و با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط سایر رسانه، این شرکت میلگردهای ساده صنعتی آلیاژی و آجدار ساختمانی با استانداردهای جهانی از جمله امریکا، اتحادیه اروپا، روسیه، عراق و استانداردهای ملی ایران تولید کرده و دارای خط تولید ذوب و نورد پیوسته مجهز به یکی از پیشرفته‌‎ترین تکنولوژی‎های روز دنیا از برند دانیلی ایتالیا است.

محصولات فولاد روهینا جنوب به کشورهای عراق، ترکیه، صربستان، بلغارستان، ایتالیا، آلمان، رومانی، پاکستان صادر می شود.

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در این مراسم ضمن اینکه پای سخنان، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های صنعتگران نشست، یکی از معضلات را هدف گذاری هایی که‌ برای بخش تولید در نهادهای حکومتی می شود و بخشی از آن ناترازی بانک‌ها است، مطرح کرد. وی بیان کرد:‌ مجلس تعهداتی به گردن دولت‌ها می‌گذارد که با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، از یک سو تعهد برای دولت ایجاد می‌کنیم که مثلا به اقشاری وام داده شود و یا اقشاری را بیمه کند و همه اینها برای دولت و بانک‌ها بدهکاری و ناترازی درست می‌کند و بعد وقتی مشکل درست شد می‌گوییم، دولت آن را حل کند.

دکتر پزشکیان با بیان اینکه «وضع ما به تبع این ناترازی‌ها خوب نیست، ما در حال جنگ هستیم و روز به روز هم وضعیت بدتر می‌شود»، افزود: شما تولیدکنندگان، صنعت‌گران و تاجران می‌توانید کمک کنید ما راه را باز می‌کنیم. جنگ امروز، جنگ اندیشه و تولید و تجارت و صنعت است و مبارزه در این جنگ نیازمند بستری است که ما به عنوان دولت باید آن را آماده کنیم و مصمم هستیم و معتقدیم به هر شکلی باید این بستر برای شما فراهم شود؛ تلاش می‌کنیم به نحو مقتضی موانع را از پیش پای شما برداریم.

رئیس جمهور همچنین گفت: هر تشکیلات و نهادی، مثل شورای‌عالی صادرات که مورد نیاز است، باید ایجاد شود؛ ما آمادگی داریم با شما برای حل مشکلات جلسه بگذاریم و مطالبات شما را برآورده کنیم. آماده‌ایم برای رونق تولید و توسعه آن وقت بگذاریم و موانع آن را هم برطرف کنیم.

رئیس جمهور گفت: ‌باید کاری کنیم که تازه به دوران رسیده‌ها در برابر ایران با این تاریخ طولانی‌اش، حرفی برای گفتن نداشته باشند. ایرانیان برای ایران و برای رونق و توسعه این کشور هر کاری که از دستشان بر بیاید، انجام می‌دهند و مطمئن باشید ما نیز در حکومت تا آخر با شما هستیم و در کنار شما با مشکلات خواهیم جنگید. هر کاری که لازم است در سازمان‌های جهانی مثل اوراسیا، بریکس و شانگهای برای شما انجام می‌دهیم. ما باهم دست به دست هم می‌دهیم و مشکلات را حل می‌کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم سید محمد اتابک، وزیر صمت نیز ضمن تبریک روز ملی صادرات، به صادرکنندگان نمونه و ممتاز کشور، صادرات را یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد کشور دانست و با بیان اینکه سهم نیم درصدی از صادرات جهانی، شایسته موقعیت جغرافیایی و جمعیتی کشور ایران نیست، گفت: متاسفانه تنوع محصولات صادراتی ما کم و از سوی دیگر ارزش محصولات صادراتی ما نیز از ۵۲۰ دلار به ۳۶۲ دلار کاهش پیدا کرده است که این نشان‌گر توجه به خام‌فروشی و پرهیز از حرکت به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر است.

محمدعلی دهقان دهنوی معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران، ابراهیم شیخ معاون امور صنایع وزارت صمت، سید احمدرضا علائی طباطبائی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج.ا.ایران و نمایندگان مجلس نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتخاب صادرکنندگان در سه دسته گروه‌های کالایی، محصول فناورانه و خدمت انجام شده است. معیارهای ارزیابی عمق نفوز و پایداری در بازارهای هدف، مقاصد صادراتی، پیچیدگی و ضریب دانش بنیانی، ارزآوری، تشکل گرایی، شاخص های اختصاصی مثل خدمات پس از فروش، تکنیکهای فروش، حضور در نمایشگاه ها و دارا بودن استانداردهای بین المللی وسایت اینترنتی و رعایت قوانین و مقررات عنوان شده است.

در پایان این مراسم از ۴ شرکت صادرکننده مدال‌آور، ۳ شرکت ممتاز ملی، ۴۸ شرکت صادرکننده نمونه ملی و ۱ شرکت شایسته تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز