خبرگزاری کار ایران

تاکید انجمن سنگ آهن بر بازنگری در نوع توسعه زنجیره فولاد

تاکید انجمن سنگ آهن بر بازنگری در نوع توسعه زنجیره فولاد
کد خبر : ۱۵۳۴۳۲۳

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران تاکید کرد: نخستین و مهمترین چالش ما برای اکتشاف، محدودیت زمین است و -همانطور که اخیرا ایمیدرو اعلام کرده- تنها در 7درصد از مساحت کشور، قادر به اکتشاف معادن هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو): وی به همراه اعضای هیات رئیسه انجمن سنگ آهن در دیدار با سرپرست ایمیدرو با اشاره به نقش آقاجانلو در اجرای طرح جامع فولاد، گفت: محدودسازی مجوزهای جدید احداث واحدهای فولادی یکی از راهکارها برای استفاده بهینه مصرف سنگ آهن است.

وی با یادآوری نقش آفرینی ایمیدرو در ستاد فولاد، ادامه داد: مهندس آقاجانلو از گذشته نگاه دقیقی به توازن در زنجیره فولاد داشته اند و به نظر می رسد با حمایت وزارت صمت، ستاد فولاد باید احیا شود تا بتوانیم تصمیمات اساسی را در آن ستاد اتخاذ کنیم.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران افزود: باید با همکاری وزارت صمت، پروژه هایی با پیشرفت بالا اولویت داده شوند و مجوز طرح های راکد فولادی با پیشرفت پائین، مورد بازنگری قرار گیرند.

وی افزود: همزمان ضمن توجه به ظرفیت تولید داخل ماشین آلات و تعیین سهم آن ها در تامین نیازهای معدنکاران، شرایط ورود ماشین آلات معدنی تسهیل شود تا تولید سنگ آهن دچار وقفه نشود.

رئیس انجمن سنگ آهن با تاکید بر اینکه باید به فکر سرمایه گذاری های انجام شده در این زنجیره باشیم، گفت: چنانچه برنامه ای برای ابتدا و انتهای زنجیره داشته باشیم مشکلات بخش میانی نیز قابل حل شدن است.

اکبریان با تاکید بر اینکه توسعه کمی فولاد باید مهار شود، افزود: منطقی نیست که تنها به فکر افزایش آمار باشیم و خود را بدهکار اعداد کنیم. مثلا به ظرفیت بالای تولید فولاد دست یابیم اما در اکتشاف، تامین مواد اولیه، بازار مصرف داخلی و صادرات و انرژی دچار چالش های اساسی باشیم که این پدیده معنایی جز هدر رفت منابع ندارد.

وی افزود: کشورهای جنوب خلیج فارس در حال تبدیل شدن به صادرکنندگان فولاد هستند که در کنار ترکیه، چین و روسیه رقابت شدیدی در بازارها ایجاد خواهند کرد از همین رو باید بتوانیم با همین ظرفیت های فعلی، به توسعه تولید فولادهای کیفی برسیم تا بازارهای فعلی را از دست ندهیم.

اکبریان خاطر نشان کرد: روزگاری در شرایط “برد” در این زنجیره بودیم اما اکنون به دلایل بین المللی و داخلی، چنین وضعیتی فراهم نیست و باید تعارف را کنار بگذاریم و توسعه را با توجه به شرایط کنونی تعریف کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز