خبرگزاری کار ایران

جان تازه در هپکو با قراردادهای جدید و حرکت به سمت پیشرفت

جان تازه در هپکو با قراردادهای جدید و حرکت به سمت پیشرفت
کد خبر : ۱۵۳۴۲۸۹

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هپکو در وضعیت خوبی قرار گرفته است، گفت: هپکو روزهای پرچالشی را گذراند و خوشبختانه در طی یکی دو سال اخیر به یک پایداری خاصی رسیده است و توانسته است قرارداد های خوبی ببندد و از حالت زیان ده بودن خارج شود.

به گزارش ایلنا به نقل از هپکو نیوز، سید محمد جمالیان، در خصوص شرکت هپکو گفت: هپکو یکی از کارخانه‌های خیلی خوب در استان مرکزی بود که روزهای پرچالشی را گذراند و خوشبختانه در طی یکی دوسال اخیر به یک پایداری خاصی رسیده است و توانسته قرارداد های خوبی ببندد و از حالت زیان ده بودن خارج شود. این کارخانه روزی در پرداخت حقوق کارگران مشکل داشت امروز خداروشکر حقوق کارگرانش را  به روز پرداخت می کند و درتولیدات کشورهم نقش اساسی دارد و آخرین قراردادش بحث تامین ماشین آلات روستاهای با جمعیت کم بود و امروز اولین پارت آن را هم تحویل داده است ودر حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد ولی به هرحال نه هپکو بلکه همه صنایع ما نیاز دارند حمایت شوند تا بتوانند برای اجرای قراردادها در داخل کشورحمایت شوند.

از واردات ماشین آلاتی که در داخل تولید می‌شود، جلوگیری کنیم

وی با بیان اینکه هپکو زمانی دچار سوء مدیریت بود، تصریح کرد: وقتی هپکو بزرگترین شرکت خاورمیانه به بخش خصوصی واگذار شد متاسفانه مدیریت این شرکت را  به  سمت تعطیل شدن پیش برد و بحث سوءمدیریت در هپکومطرح بود ولی وقتی مدیریت عوض شد و واگذاری مجدد انجام شد و ترزیق به موقع پول انجام شد، هپکو توانست با ترزیق سرمایه و مدیریت جدید به چرخه صنعت برگردد و به سمت تولیدات خوبی پیش رود.

جمالیان با بیان اینکه باید از صنایع حمایت شود، افزود: بسیاری از ماشین آلاتی که در داخل کشور تولید می‌کنیم را نباید وارد کنیم، هپکو هم شامل همین می‌شود، ماشین آلاتی که قادر هستیم خودمان در داخل تولید کنیم نباید اجازه واردات آن را بدهیم.

حمایت از صادرات و نوسازی و اورهال دستگاه‌ها باعث شکوفایی در صنایع می شود

وی با اشاره به اینکه امروز راندمان صنایع ما راندمان مناسبی نیست، اظهار داشت: تمام صنایع ما فرمولشان یک جور است. باید بخشی از درآمدها برای به روز شدن دستگاه‌ها استفاده شود، چراکه بسیاری از دستگاه‌ در حال تولید نیازمند به نوسازی و اورهال است باید بتوانیم این به روز رسانی را به موقع انجام داد و از سوی دیگر باید قراردادهای خوبی را برای شرکت ها در داخل کشور تامین کنیم، همچنین قدرت صادرات کارخانجات را بالا ببریم. برای واردات و صادرات موانعی وجود دارد که باید در زمان درست خود رفع شود و این چنین قطعا شکوفایی رقم می خورد، اما اگر این موانع رفع نشود آسیب های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را ایجاد می کند.

ارتباط تنگاتنگ نمایندگان اراک با مدیران هپکو

جمالیان از ارتباط تنگانگ نمایندگان مجلس با مدیران کارخانجات مخصوصا هپکو خبر داد و گفت: جلساتی را با مدیران شرکت داشتیم و خواستار اعلام نیازها برای افزایش راندمان تولید و یا تهسیلگری برای عقد قرارداد شدیم و قطعا کمک می کنیم بتوانند قراردادهای بزرگ تری را منعقد کنند و قطعا کمک می کنیم که این صنعت نقش خود را در تولید و صادرات به منصه ظهور برساند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز