خبرگزاری کار ایران

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

کمبود برق تولید فولاد را بیش از ۵۰ درصد کاهش داد

کمبود برق تولید فولاد را بیش از  ۵۰ درصد کاهش داد
کد خبر : ۱۵۲۴۷۹۴

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت: علی ‌رغم احداث دو نیروگاه حرارتی و سیکل ترکیبی و خورشیدی، با کمبود برق مواجه هستیم که باعث افت بیش از ۵۰ درصدی تولید فولاد شده‌ است.

به گزارش ایلنا، سیدامیر طباطبائیان، مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه این شرکت با ۸۰ درصد تولیدات محصولات تخت کشور، دارای اهمیت بالایی است، گفت: صنایع پایین دستی، تولیدکنندگان، تامین کنندگان و مصرف کنندگان فولاد کشور در این زنجیره بسیار گسترده قرار دارند.

او افزود: از اینرو افزایش و حفظ تولید یکی از مهم‌ترین اهداف ما در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بوده است.

ناترازی انرژی بزرگترین چالش صنعت فولاد

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت: در این مجموعه توسعه پایدار و متوازن فولاد را دنبال می‌کنیم اما ناترازی انرژی یکی از چالش‌های بزرگ فولاد کشور است.

طباطبائیان ادامه داد: از سال‌ها پیش احداث دو نیروگاه حرارتی و سیکل ترکیبی در دستور کار ما قرارگرفت که به شبکه وارد شد، این دو نیروگاه با راندمان بیش از ۵۲ درصد در کنار نیروگاه خورشیدی مشغول فعالیت هستند.

کمبود برق افت ۵۰ درصدی تولید را به دنبال داشت

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد: پس از ورود این دو نیروگاه به داخل مدار، واحد سوم نیز که واحد بخار است، از سال آینده وارد مدار خواهد شد.

طباطبائیان ادامه گفت: لازم به ذکر است ۹۰ درصد برق مصرفی داخل کارخانه‌ فولاد مبارکه از این نیروگاه‌ها تامین می‌شود. اما با توجه به اینکه امکان دریافت برق از شبکه سراسری را نداریم، به همین دلیل با افت تولید ۵۰ تا ۶۰ درصدی مواجه شده‌ایم.

حجم ویدیو: ۱۴.۷۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۲۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز