اسلامیان: کفش ملی میتواند یک برند ملی در عرصه ورزش و اقتصاد باشد
اسلامیان گفت: همه ما از کفش ملی خاطراتی زیبا و بیاد ماندنی داریم و در دوران کودکی و نوجوانی ما اینگونه نبود که جوانها و نوجوانها به دنبال برندهای خارجی باشند.
به گزارش ایلنا، مدیرعامل صندوق بازنشستگی و رئیس عالی هیات مدیره گروه صنعتی ملی گفت: توجه به صنعت و تولیدات داخلی با تاکید مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی از اصول اولیه و نقشه راه ما در گروه صنعتی ملی و صندوق بازنشستگی کل کشور است و تاکنون به لطف خدا و حضور مدیران خلاق و همکارانی پرتلاش توانستهایم توفیقات خوبی در مدت زمانی کم برای تولیدات داخلی به خصوص در زمینه احیای کفش ملی داشته باشیم.
دکترمحمود اسلامیان که به مناسبت افتتاح بازارچه بزرگ کفش ملی در بازار تهران که با حضور دکتر نیک کار اصفهانی از اعضای هیات مدیره و نایب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: همه ما از کفش ملی خاطراتی زیبا و بیاد ماندنی داریم و در دوران کودکی و نوجوانی ما اینگونه نبود که جوانها و نوجوانها به دنبال برند های خارجی باشند البته بنده اعتقاد دارم که الان با آن زمان خیلی تفاوت کرده و ما ضمن احترام به خواسته نسل فعلی باید تولیداتمان را به سمتی ببریم که ضمن رقابت با اجناس خارجی از سطح قیمتی مناسبی هم برای اقشار مختلف مردم برخوردار باشد.
مهندس اسلامیان به ارتباط ورزش و صنعت و تولیدات داخلی پرداخت و گفت: خوشبختانه آقای صالحی مدیرعامل کفش ملی و همکارانش ابتکار بسیار خوبی به خرج داده اند و با تلفیق ورزش و تولید کفش ملی سعی کرده اند که کفش ملی را خیلی خوب و با نگاهی واقع بینانه بدون شعار و بزرگنمایی از طریق تولید و قیمت مناسب و از کانال ورزشی ها بار دیگر به جامعه بشناسانند که در این راه توفیقاتی هم داشته اند و من اعتقاد دارم که کفش ملی به عنوان یک برند بسیار بزرگ و معروف در ایران و خاورمیانه می تواند بزودی عرصه رقابت را از دیگر رقبای خارجی بگیرد.
وی افزود: بنده از بزرگان ورزش مثل علی آقای پروین شنیدم که در سفری که دهه 50 همراه تیم ملی فوتبال به شوروی سابق داشته اند تعدادی از بازیکنان آن زمان کتونی ورزشی خریداری می کنند با این دیدگاه که جنس خارجی خریده اند و بعد که باز می کنند می بینند نوشته کفش ملی و آنجا بوده که ارزش کفش ملی را ملی پوشان طلایی فوتبال می دانند و انشالله با حمایتی که دولت از اقتصاد و تولید ایرانی انجام بدهد بزودی بتوانیم بازارهای آسیایی میانه و کشورهای همجوار را به دست بگیریم که این هم مایه افتخار ایرانیان است و هم به تولید و اشتغال و ارز آورری کمک شایانی می کند.
وی در پایان ضمن افتتاح مجموعه بازارچه کفش ملی در منطقه بازار تهران که مدت ها بلااستفاده افتاده بود با خریداری یک جفت کفش و پرداخت پول نقد به فروشگاه ابراز امیدواری کرد که تلاش همکاران کفش ملی بخصوص منوچهر صالحی در بازپس گیری و احیای اینگونه مجموعه ها مایه خیرو برکت برای تولید داخلی باشد.
شایان ذکر است که تاکنون بزرگان ورزش همانند علی پروین ، علی دایی ، ناصر محمدخانی ، میرشاد ماجدی، منصور پورحیدری و بسیاری دیگر از بزرگان کشتی و فوتبال و سایر رشته ها به واسطه ارتباطی که منوچهر صالحی مدیر عامل کفش ملی با ورزشی ها دارد با حضور در دفتر مرکزی کارخانجات کفش ملی و پوشین کفش ملی رسما از تولیدات داخلی حمایت خود را اعلام کرده اند.