خواستههای ناشران آموزشی کشور از وزیر جدید آموزش و پرورش چیست؟
بازرس انجمن ناشران آموزشی واقعیتگرا بودن، دوری از حاشیهها و تلاش برای شناسایی و رفع مشکلات را از جمله مواردی برشمرد که از وزیر جدید آموزش و پرورش انتظار میرود.
امین آصفی (بازرس انجمن ناشران آموزشی) در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش پس از استعفای سیدمحمد بطحایی (وزیر پیشین) به تشریح شرایط و خواستههای ناشران آموزشی کشور از وزیر جدید پرداخت.
آصفی با تاکید بر اینکه «مهمترین خواسته این است که وزیر «واقعیتگرا» باشد یعنی واقعیات را ببیند و واقعی عمل کند.» گفت: انتظار داریم وزیر جدید آموزش و پرورش حاشیهها را نبیند و با حاشیه واقعیات را کتمان نکند، مشکلات آموزش و پرورش را ببیند و بشناسد و برخورد صحیح و واقعی کند.
او با بیان اینکه «متاسفانه سیستم این وزارت بسیار مشکل دارد و رفع آنها نیز بسیار سخت است» گفت: انتظار داریم و امیدواریم وزیر جدید این مشکلات را ببیند و برای حل آنها تلاش کند نه اینکه از حل آن فرار کند و بار مسئولیت آن را گردن اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مثل ناشران و مجموعه آموزشی خصوصی بیاندازد.
بازرس انجمن ناشران آموزشی تصریح کرد: انتظار داریم وزیر أموزش و پرورش قبول کند که فضای آموزشی ناکافیست، زمان آموزشی ناکافیست، تعداد و کیفیت معلم ناکافیست، کتاب درسی و محتوای آموزشی ناکافیست و... چراکه پذیرش این بدیهیات و تلاش برای بهبود آن بسیار مهم است. اما با امکانات موجود سیستم وزارتخانه و دولتی، به هیچ عنوان قابل حل نیست و باید مراکز خصوصی آموزشی، مدارس غیردولتی و خصوصا ناشران در این زمینه یاریگر وزارت پرهیاهوی آموزش و پرورش باشند.
آصفی با اشاره به اینکه «ناشران آموزشی کشور به غنیسازی آموزش و محتوا کتاب درسی کمک شایانی کرده و خلاءهای سیستم موجود را پر میکنند.» گفت: ناشران آموزشی علاوه بر تولید محتوای آموزشی در حجمها و کیفیتهای مختلف در زمینه مدرسهسازی، تجهیز مدارس، تجهیز کتابخانهها و اهدای کتاب و... به مراکز آموزشی و حتی زندانها و اماکن و شهرهای مستحق و سیل زده و زلزله زده نیز به صورت رایگان و خودجوش فعالیت دارند و این امر را در راستای رسالت آموزشی و فرهنگی خود میدانند.
او تصریح کرد: انتظار داریم وزیر جدید از پتانسیل این ناشران آموزشی در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و حتی مالی این وزارتخانه استفاده کند و به جای مقابله و جدل با این طیف فرهنگی از همافزایی با آنان بهرههای مفیدی ببرد.