معاون صنایعدستی سازمان میراثفرهنگی تأکید کرد:
احیای رشتههای از یاد رفته در ۷ استان کشور
معاون صنایعدستی کشور گفت: صنایعدستی یکی از برندهای جمهوری اسلامی ایران است و در چهل سالگی انقلاب باید چهره جدیدی از صنایعدستی ایرانی ارائه شود.
به گزارش ایلنا، پویا محمودیان (معاون صنایعدستی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری) در جلسه تخصصی احیا و باز زندهسازی صنایع دستی از یاد رفته که با حضور نمایندگانی از هفت استان کشور برگزار شد، گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باید روی تدوین الگوهای جدید از صنایع دستی کار کنیم و چهره ای جدید از صنایع دستی ایرانی به عنوان یکی از برندهای جمهوری اسلامی ایران ارائه شود.
او افزود: در همین خصوص با توجه به برگزاری جشنواره فجر صنایعدستی، باید بتوانیم الگوهایی جدید و تازه و طرحهای نو و ابتکاری از صنایعدستی ارائه کنیم.
محمودیان همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» تصریح کرد: صنایعدستی بهعنوان ایرانیترین کالا نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد و در این میان برنامهریزیها ما در معاونت صنایعدستی به گونهای است که اسفند امسال باید بتوانیم گزارشی کامل و جامع در خصوص صنایعدستی و کالای ایرانی ارائه دهیم.
او سپس به احیای رشتههای از یاد رفته در استانهای مختلف اشاره کرد و افزود: صنایعدستی اشتغالزا و درآمدزا است و احیای رشته های ازیاد رفته و حمایت از رشتههای فعال میتواند به ایجاد هرچه بیشتر اشتغال در شهرهای مختلف کمک کند.
ویدا توحدی (مشاور معاونت صنایع دستی) نیز در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: در این نشست رشتههای از یاد رفته صنایع دستی مربوط به ۷ استان کشور با حضور نمایندگانی از این استانها مورد بررسی قرار گرفت.
او ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ رشتههای صنایعدستی تمام تلاش خود را برای رشد و توسعه و نیز حمایت از رشتههای صنایعدستی انجام خواهیم داد.
توحدی خاطر نشان کرد: در این نشست تخصصی برخی از رشتههای صنایعدستی از یاد رفته از استانهای خراسان جنوبی، آذربایجانغربی، آذربایجانشرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای احیا و باز زندهسازی این رشتهها بررسی شد.