خبرگزاری کار ایران

بازگشت موسیقی پاپ به برج میلاد وابسته به نظر شهرداری است

شورای شهرداری برای اجرای کنسرت‌های پاپ در برج میلاد درحال مذاکره و هماهنگی با وزارت ارشاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا شریفی(مدیر برج میلاد) درباره برنامه‌های این نهاد در سال 94 گفت: خوشبختانه در سال 93 شاهد اتفاقات مهمی در برج میلاد بودیم و با برگزاری جشنواره‌های بسیاری توانستیم میزبان علاقه‌مندان  هنر باشیم. در سال 93 تعداد بازدیدکنندگان ما 56 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که این مساله حاصل عمومی‌سازی برج میلاد بود.

او درباره برنامه‌های نوروزی برج میلاد گفت: برنامه‌های نوروزی امسال ما با نام عطریاس از 10 صبح تا 10 شب برگزار خواهد شد که در آن 6 سرا با نام‌های سرای کودک، اقوام ایرانی، تفریحات و سرگرمی، گردشگری، سوغات و صنایع دستی و فاطمی تشکیل می‌شود. سرای فاطمی با توجه به تقارن سال نو با مراسم فاطمیه؛ عزاداری حضرت زهرا (س) را پوشش می‌دهد که رویکرد اصلی ما در برنامه‌های نوروزی است. سرای کودک با 13 کارگاه برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در سرای اقوام ایرانی از 6 قوم دعوت شده تا چادرهای عشایر خود را برپا کنند و در آن آداب و سنت‌ها و تولیدات خود را ارائه کنند و همچنین در زیر گذر برج شاهد اجرای موسیقی اقوام خواهیم بود. در سرای تفریحات و سرگرمی غرفه‌های ورزشی در رشته‌های مختلف برگزار و سرای سوغات و صنایع دستی میزبان 20 استان از سراسر کشور خواهد بود تا فرهنگ، سنن و آداب و رسوم خود را برای مردم ارائه کنند و صنایع دستی و سوغات را برای فروش قرار دهند. سرای گردشگری نیز  میزبان مردمی خواهد بود که برای گردش در سراهای ذکر شده به برج میلاد آمده‌اند تا در گروه‌هایی با حضور سرپرستان  به بازدید از برج میلاد و مناطق دیدنی شهر بپردازند.

شریفی از برگزاری دو برنامه در حاشیه برنامه‌های نوروزی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در حاشیه عطریاس برگزار خواهیم کرد؛ برنامه ساعت خاموشی است. در این مراسم که هشتم فروردین به مناسبت روز زمین برگزار می‌شود. چراغ‌های برج برای ساعاتی به‌طور کامل خاموش خواهد شد. برای روز 12 فروردین که روز جمهوری اسلامی ایران است نیز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم.

مدیر برج میلاد از اکران سه فیلم در برنامه‌های نوروزی فیلم خبر داد و گفت:  سه فیلم ایران برگر، رخ دیوانه و استراحت مطلق در سینماهای جانبی مرکز همایش‌ها اکران خواهد شد. در سال 94 برج میلاد میزبان  حضور پررنگ‌تر اهالی هنر خواهد بود.

او درباره محدودیت‌های برج میلاد برای برگزاری کنسرت‌های پاپ توضیح داد: کنسرت‌ها همواره در برج میلاد برگزار شده‌اند اما در حوزه موسیقی پاپ برج میلاد تابع شورای شهرداری است. این شورا در حال مذاکره و هماهنگی با وزارت ارشاد است و ما امیدواریم تا مساعدت‌ها صورت بگیرد و برج میلاد میزبان گروه‌های پاپ نیز باشد.

شریفی در پایان گفت: مراحل تکمیلی آنتن برج به زودی به پایان می‌رسد و با توجه به توافقات ما با رادیو و تلویزیون ، برج میلاد به‌عنوان چهارمین برج مخابراتی دنیا همکاری‌هایش را با رادیو و تلویزیون ادامه خواهد داد.

کد خبر : ۲۶۰۲۴۸