خبرگزاری کار ایران

شفاف‌سازی داوری، استانداردهای جشنواره را بالا می‌برد

شفاف‌سازی داوری، استانداردهای جشنواره را بالا می‌برد
کد خبر : ۱۵۴۸۳۳۷

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در حاشیه جلسه داوری بخش شعر، موسیقی و نماهنگ سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: این بخش به منظور ترویج زبان فارسی و همچنین بالابردن سواد میراثی جامعه به جشنواره اضافه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در جلسه داوری بخش شعر، موسیقی و نماهنگ سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی حضور یافت. 

در این جلسه که ساعد باقری، سهیل محمودی، عبدالجبار کاکایی، سیدحمیدرضا حسینی(دبیر کارگروه) احمد صدری و محمد مناجاتی حضور داشتند، علیرضا تابش دبیر جشنواره گفت: چون سال نخست این بخش از جشنواره است، با توجه به حضور داوران پیشکسوت، پیش‌بینی می‌کنیم برای دوره آتی استقبال بیشتری صورت گیرد. همچنین برگزاری کارگاه آموزشی با حضور برخی داوران در استان فارس را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

سیدحمیدرضا حسینی، دبیر بخش شعر، موسیقی و نماهنگ هم گفت: امسال نخستین دوره است که این بخش برگزار می‌شود و حدود ۵۰۰ اثر توسط دبیرخانه دریافت شد و پس از بررسی اولیه، ۲۰۰ اثر به جشنواره راه یافت و نهایتاً در مرحله بعد، ۵۷ اثر انتخاب شد تا طی چند جلسه داوری، برگزیدگان بخش‌های شعر، موسیقی و نماهنگ انتخاب شوند.

ساعد باقری هم گفت: بهترین نوع داوری این است که در اتاق شیشه‌ای و شفاف باشد تا شرکت‌کنندگان دلیل انتخاب‌ها را دریابند و برای بهتر شدن، تلاش کنند.

سهیل محمودی نیز برگزاری این جشنواره را اقدام خوب، ارزنده و موجب ترویج زبان فارسی دانست.

علی دارابی، هم در بخشی از این دیدار گفت: از اهداف برگزاری جشنواره، نشان‌دادن استانداردسازی فرآیندهاست و شفافیت است.ما از شفاف‌سازی استقبال می کنیم چرا که پاسخگویی ما و استانداردهای جشنواره را بالا می‌برد، رقابت ها را سالم تر کرده و در کنار نام بزرگ داوران، بر اعتبار جشنواره می‌افزاید.

وی افزود: ایران، کشور شاعران و ادیبان است و شعر، روایتگر تطورات تاریخی و سرمایه ماست از همین رو بسیار مورد توجه بوده و هست. از همین رو باتوجه به کمک شایسته و بایسته شعر بر ترویج زبان فارسی و همچنین بالابردن سواد میراثی جامعه، این بخش به جشنواره اضافه شد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور یادآور شد: تلاشمان بر این است که سواد میراثی را بالا ببریم. 

دارابی خاطرنشان کرد: از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرده‌ایم زنگ میراث فرهنگی برای دانش‌آموزان مدارس و همچنین ۲ واحد درسی برای دانشجویان رشته‌های مختلف در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شود تا با گذشته پرافتخار خود بیشتر آشنا شوند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز