خبرگزاری کار ایران

اجرای کنسرت «تریو + یک» در تالار وحدت

اجرای کنسرت «تریو + یک» در تالار وحدت
کد خبر : ۱۵۴۷۷۷۴

کنسرت «تریو + یک» به عنوان نخستین اجرای طرح طرزِ تازه، چهارم آبان ماه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، «تریو + یک» بر اساس طرحی از حسام اینانلو در قالب جدیدترین طرح بنیاد رودکی با عنوان «طرزِ تازه» در راستای حمایت از گروه‌های هنری و در میان استقبال مخاطبان موسیقیِ ایرانی در تالار وحدت روی صحنه رفت. 

در بخش اول حسام اینانلو و فرزانه مهدی زاده به صورت بداهه تک نوازی و دو نوازی کمانچه را اجرا کردند. 

در ادامه نیز عیسا غفاری نوازنده‌ی تار و پارسا نظری نوازنده کمانچه به روی صحنه آمده و تریوی کمانچه با همراهی ساز تار شکل گرفت. در این بخش نوازندگان یک بداهه‌نوازی بسیار حرفه‌ای در موسیقی اصیل ایرانی را به مخاطبان ارائه دادند که در پایان با تشویق طولانی تماشاچیان همراه شد. 

اینانلو در این کنسرت با بهره‌گیری از نوازندگان جوان و زبر دست و همچنین استفاده از خلاقیت در اجرای بداهه، فضای وصف نشدنی در تالار وحدت ایجاد کرد. 

حسام اینانلو، فرزانه مهدی‌زاده و پارسا نظری (کمانچه) و عیسا غفاری (تار) نوازندگان این اجرا بودند. 

«طرزِ تازه» عنوان طرحی است که در آن بنیاد فرهنگی هنری رودکی از ایده‌های گروه‌های موسیقی در سبک‌های مختلف از جمله ردیف_دستگاهی، موسیقی نواحی و کلاسیک غربی حمایت‌های ویژه‌ای بعمل می‌آورد. تلاش برای هموار ساختن شرایط مجوز و سالن اجرا، رصد مولفان موسیقی و استعدادهای نوپا، همراهی در ارائه و تولید آثار و… از جمله اقدامات پیش‌بینی شده این طرح برای همراهی هنرمندان است. 

کنسرت «تریو + یک» به عنوان نخستین اجرای این طرح از ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه چهارم آبان ماه در تالار وحدت برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز