خبرگزاری کار ایران

فرهاد محمدزاده کارگردان «گاوکُش» مطرح کرد:

فیلم کوتاه را برای خودم نقشه راهی جهت رسیدن به فیلم بلند می‌بینم

فیلم کوتاه را برای خودم نقشه راهی جهت رسیدن به فیلم بلند می‌بینم
کد خبر : ۱۵۴۶۰۶۳

کارگردان فیلم «گاوکُش» با ابراز رضایت از اولین حضورش در جشنواره فیلم کوتاه تهران، ساخت فیلم کوتاه را مسیری برای رسیدن به فیلم بلند دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد محمدزاده کارگردان فیلم کوتاه «گاوکُش» که در بخش مسابقه ملی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره فرایند ایده تا تولید این فیلم گفت: «گاوکُش» یک فیلم کوتاه ۲۶ دقیقه‌ای است که به شکلی تماما مستقل و با هزینه شخصی ساخته شده است. پروسه نوشتن فیلمنامه از ایده یک خطی تا بازنویسی نهایی قریب به ۹ ماه طول کشید. پس از اتمام فیلمنامه، با وقفه‌ای چند ماهه وارد مرحله پیش‌تولید نهایی و تولید اثر شدیم. مرحله پس تولید فیلم فروردین ۱۴۰۳ به اتمام رسید و شروع به پخش در جشنواره‌های داخلی و خارجی کردیم.

او افزود: اعتقاد دارم یک فیلم خوب باید شامل مجموعه‌ای از عناصر استاندارد شامل همان سوژه، بازیگران، دستاوردهای فنی و… باشد تا خروجی اثر یک فیلم استاندارد و قابل بحث باشد. به شخصه تمام سعی خود را در راستای این هدف به کار گرفتم. نتیجه نهایی را مخاطب قضاوت خواهد کرد.

محمدزاده با اشاره به حضور در جشنواره اظهار کرد: این اولین حضورم در جشنواره فیلم کوتاه تهران است. خوشحالم که فیلمم در استانداردترین جشنواره کوتاه داخلی حضور خواهد داشت و می‌توانم تا حدود زیادی با بازخوردهای فیلمم در ایام جشنواره مواجه شوم.

این فیلمساز جوان اهل لاهیجان درباره سابقه فیلمسازی‌اش بیان کرد: قبل از «گاوکُش» من چندین فیلم کوتاه در قالب‌های داستانی، مستند و تجربی ساخته بودم. البته که بر خلاف این فیلم، آثار پیشینم ساختاری آماتور یا نیمه‌حرفه‌ای داشت. «گاوکُش» را می‌توانم اولین اثرم با ساختار تقریباً حرفه‌ای در نظر بگیرم.

او ادامه داد: فکر می‌کنم در ۳ سال آینده، حداقل ۲ اثر کوتاه داستانی و با همان ساختار حرفه‌ای خواهم ساخت. پس از آن برای ساخت اولین فیلم بلندم آماده خواهم شد. هدف اصلی من از ساخت فیلم‌های کوتاه، آمادگی و تمرین برای ساخت فیلم بلند است و فیلم کوتاه را برای خودم نقشه راهی جهت رسیدن به فیلم بلند می‌بینم.

محمدزاده خود را مخاطب جشنواره دانست و بیان کرد: سعی می‌کنم تمام فیلم‌های جشنواره را ببینم. فیلم کوتاه ایرانی و خارجی هم زیاد تماشا می‌کنم.

کارگردان «گاوکُش» در پایان گفت: فکر می‌کنم علاوه بر حمایت‌های انجمن سینمای جوانان از فیلمسازان، ایجاد فضایی برای معرفی فیلمسازان جشنواره به تهیه‌کنندگان مستقل جهت آشنایی و همکاری می‌تواند به فیلمسازهای مستقل کمک کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز