خبرگزاری کار ایران

در آستانه اکران عمومی فیلم سینمایی «باغ کیانوش»؛

رمان «باغ کیانوش» به چاپ نهم رسید

رمان «باغ کیانوش» به چاپ نهم رسید
کد خبر : ۱۵۴۲۳۳۰

رمان «باغ کیانوش» نوشته‌ی علی‌اصغر عزتی‌پاک در آستانه اکران فیلم سینمایی «باغ کیانوش» برای نهمین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب اولین بار در قالب طرح «رمان نوجوان امروز» سال ۱۳۸۹ به چاپ رسید و تاکنون ۴۷هزار نسخه از این اثر روانه‌ی بازار نشر شده است.

بر اساس این خبر، فیلم سینمایی «باغ کیانوش» با اقتباس از این کتاب، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و باشگاه فیلم سوره تولید شده است که در نخستین روزهای آبان روی پرده نمایش می‌رود.

این فیلم سینمایی به کارگردانی رضا کشاورزحداد و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد، به تازگی سه پروانه زرین بهترین فیلم، بهترین دستاورد فنی و هنری و جایزه بخش نوجوان را از سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از آن خود کرده است.

خلاصه‌ی داستان رمان «باغ کیانوش» که برگزیده سوم پانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس شده، از این قرار است که کیانوش مردی خسیس است که باغ بسیار بزرگی در یکی از روستاهای اطراف همدان دارد. روز عروسی پسر کیانوش، عباس و حمزه که مدت‌ها در انتظار چنین روزی هستند برای این‌که دلی از عزا در بیاورند به باغ کیانوش می‌روند.

در این میان سالار دوست عباس و حمزه که از ماجرا خبر دارد کیانوش را در جریان می‌گذارد. کیانوش برای تنبیه عباس و حمزه به آرامی وارد باغ می‌شود و آن‌ها را تنبیه می‌کند و در همین موقع هواپیمای عراقی که برای بمباران شهر همدان وارد کشور شده است، در آسمان پدیدار می‌شود.

هواپیما سقوط می‌کند و خلبان با چتر نجات، میان شاخه‌های درختی در باغ گیر می‌افتد، کیانوش برای نجات خلبان اقدام می‌کند...

این رمان با بازآرایی جدید ویژه گروه سنی ۱۵ سال به بالا (نوجوان) با قیمت ۷۵هزار تومان در فروشگاه‌ اینترنتی محصولات کانون به نشانی https://digikanoon.ir/  و تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز