خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور:

وفاق ملی زمانی محقق می‌شود که همه در راستای یک هدف قدم برداریم

وفاق ملی زمانی محقق می‌شود که همه در راستای یک هدف قدم برداریم
کد خبر : ۱۵۴۲۱۳۰

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه صنایع‌دستی می‌تواند صنعتی جایگزین نفت باشد، گفت: انسجام ملی وقتی محقق می‌شود که همه در راستای یک هدف قدم برداریم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، مریم جلالی روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ در همایش زنان پیشران که در محل صدا و سیمای تهران برگزار شد، با بیان اینکه مادران ایران و زنان ایرانی مدیران تولید خانواده بودند، گفت: مادران ایرانی تولید عشق، عاطفه، ثروت و تولیدمثل کردند و در هر نقشی که ظاهر شدند، مولد بودند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه باید فراتر از توصیف حرکت کرد، افزود: معناسازی کارگشاست، اما برای حرکت توصیف کافی است و باید همه ظرفیت‌ها را به کار گرفت و توصیف و تجلیل‌ها باید به تحلیل منجر شود.

او با بیان اینکه خانواده محمل توسعه است، تصریح کرد: رویکرد خانواده محور اگر مورد توجه قرار گیرد ما می‌توانیم توسعه و آبادانی را نیز داشته باشیم.

جلالی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون رویکرد خانواده محور مسیر نمی‌شود، گفت: صنایع‌دستی امروز ما ریشه در توسعه پایدار دارد و از هیچ، همه چیز را آفریده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به نقش زنان در نظام توسعه‌گرا از گذشته تاکنون تصریح کرد: اگر امروز در کنگره زنان پیشران و پیشانی توسعه پایدار حضور داریم، مدیون توسعه‌گرایی میراث‌فرهنگی هستیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های هر استان در حوزه صنایع‌دستی اظهار کرد: با استفاده از ابزارهای متعدد وارد دنیای مدرن شدیم و زنان ایران و خانواده ایرانی با همین ابزارها منتج به خلق آثاری شدند که بتوانند وارد دنیای مدرن شوند و توسعه را رقم بزنند.

جلالی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی می‌تواند جایگزین نفت باشد، گفت: این حوزه می تواند جایگزین حوزه‌هایی باشد که به محیط زیست لطمه می‌زند. صنایع‌دستی ساحت اجتماعی دارد چرا که پیوند نسلی از آن نشات می‌گیرد، ساحت اقتصادی دارد چرا که ارزش‌آفرین است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور  با بیان اینکه کدام هنر در دنیا می‌تواند با برگ درخت خرما ارزش آفرینی چندبرابری داشته باشد؟ تصریح کرد: کجا محصولی می‌شناسید که با سوزن و یک نخ حیرت دنیا را برانگیزد؟

او با بیان اینکه باید هنر و صنعت ما در حوزه صنایع‌دستی به زنجیره ارزش متصل شود، گفت: فقط به مصرف فکر نمی‌کنند، به تولید، بازار و مشتری هم فکر می‌کنند. رویکرد خانواده محوری توسعه را به دنبال دارد اگر دولت امروز از وفاق حرف می‌زند چون وفاق در سایه خانواده اتفاق می‌افتد و انسجام ملی وقتی محقق می‌شود که همه در راستای یک هدف قدم برداریم.

جلالی با اشار به اینکه کشورهای پیشرفته اگر به دنبال مدلی برای توسعه باشند از زنان و مادران شروع می‌کنند، اظهار کرد: برای حل هر مسئله باید بتوانیم یافتن و بافتن را محقق کنیم که هر دو کلمه کار زنان جامعه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز