خبرگزاری کار ایران

موجودی اسرارآمیز که پیش از دایناسورها می‌زیست!

موجودی اسرارآمیز که پیش از دایناسورها می‌زیست!
کد خبر : ۱۵۳۴۲۲۳

هنر صخره‌ای آفریقای جنوبی از موجودی اسرارآمیز حکایت دارد که به طرز عجیبی مانند موز خم شده است. برخی از دانشمندان معتقدند، احتمال می‌رود این موجود خزنده‌ای بوده که پیش از دایناسورها زندگی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک حیوان مرموز که روی دیوار غاری در استان آزاد آفریقای جنوبی نقاشی شده است، مدتهاست دانشمندان را گیج کرده است. آیا این یک شیر دریایی است یا چیزی شبیه مار؟ اما چنین حیوانی در آفریقا وجود ندارد. برخی از جانورشناسان رمزنگاری - افرادی که به دنبال حیوانات افسانه‌ای مانند هیولای دریاچه هستند - پیشنهاد کرده‌اند که این نقاشی ممکن است گربه‌ای با دندان شمشیری را به تصویر بکشد.

آنچه مشخص است این است که این نقاشی توسط شکارچیان بومی منطقه کارو در آفریقای جنوبی ساخته شده است. سان‌ها شناخت عمیقی از محیط خود داشتند که استادانه آن را در هنر صخره‌ای خود به تصویر می‌کشیدند.

سن‌ها به بی‌رحمان عظیم مشهورند که اکنون کاملاً منقرض شده اند. آن‌ها مدت‌ها پیش در جنوب آفریقا پرسه می‌زدند.

با این حال، چیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که محیط آن‌ها همچنین حاوی یافته‌هایی از گذشته باستانی بود، سان‌ها در میان ردپاهای فسیلی، استخوان‌ها، جمجمه‌ها و دندان‌های خزندگان منقرض شده زندگی می‌کردند و شکار می‌کردند. در تحقیقات اخیر مشخص شده که سان استخوان‌های دایناسور را در لسوتو، که هم مرز با ایالت آزاد است، کشف کرد. آن‌ها همچنین ردپای دایناسورها را بر روی دیوارهای غار نقاشی کردند.

«دی سینودونت» یک گونه حیوانی، نخستین بار در مقالات علمی در سال ۱۸۴۵ توسط سر ریچارد اوون، دیرین‌شناس و آناتومیست بریتانیایی توصیف شد. آن‌ها اولین نمونه از یک سری طولانی از اجداد پستانداران کشف شده در جنوب آفریقا بودند که نشان دادند پستانداران از نسل خاصی از خزندگان به نام therapsids هستند.

این نقاشی حداکثر در سال ۱۸۳۵ کشیده شده یعنی زمانی که سان منطقه را ترک کرد. اما می‌تواند بسیار قدیمی‌تر باشد زیرا سان‌ها هزاران سال در این منطقه ساکن بوده اند. این بدان معناست که دی سینودونت حداقل ده سال قبل از کشف و نامگذاری رسمی گونه به تصویر کشیده شده است.

منطقه کارو در جنوب آفریقا، مملو از میلیون‌ها فسیل است. بیشتر آن‌ها متعلق به دی سینودونت‌ها هستند. این اجداد پستانداران حدود ۲۶۵ تا ۲۰۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند. گونه‌های زیادی و تنوع زیادی در بین آن گونه‌ها وجود داشت، آن‌ها گونه غالب زمان خود بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز