خبرگزاری کار ایران

«آن‌ها قرار نیست پیر شوند» در کتابفروشی‌ها

«آن‌ها قرار نیست پیر شوند» در کتابفروشی‌ها
کد خبر : ۱۵۳۲۶۶۴

«آن‌ها قرار نیست پیر شوند» با ترجمه محسن یاوری منتشر شد.

به گزارش ایلنا، ترجمه کتاب «آن‌ها قرار نیست پیر شوند» از رولد دال که توسط نشر ثالث منتشر شده، سومین ترجمه محسن یاوری است که تا قبل از این با ترجمه رمان «بسیار بلند و فوق‌العاده نزدیک» از جاناتان سفرن فوئر - که به تازگی چاپ سومش منتشر شده- توانست مورد تقدیر «جشنواره ملی مترجم محبوب من» قرار بگیرد.

کتاب تازه‌ این مترجم «آن‌ها قرار نیست پیر شوند» نوشته نویسنده تاثیر گذار و مهم ادبیات بریتانیا، رولد دال است که شامل هفت داستان کوتاهِ جذاب، ضدجنگ و به شدت انسانی است. همچنین در این مجموعه داستان، یک خودزندگی‌نامه از رولد دال هم قرار گرفته که بر اساس نامه‌های او به مادرش در خلال جنگ جهانی دوم روایت شده. در پایان بخشی از مقدمه مترجم این اثر را در ارتباط با این کتاب با هم می‌خوانیم:

«این کتاب آیینه تمام نمای تراژدی‌ای است که در جنگ جهانی دوم در گستره پهناوری رخ داد. با خواندن داستان‌های این مجموعه متوجه می‌شویم که مهم نیست چه کسی پیروز شده‌است، برنده نهایی جنگ است و این دقیقاً همان حقیقتی است که باید به یاد انسان فراموشکار قرن بیست و یکم آورد، حقیقتی عریان که ادبیات می‌تواند راوی راستین آن باشد؛ بنابراین ترجمه این کتاب را تقدیم می‌کنم به صلح…»

نشر ثالث، کتاب «آن‌ها قرار نیست پیر شوند» را به نویسندگی رولد دال با ترجمه محسن یاوری در ۱۱۷ صفحه به قیمت ۱۶۰ هزار تومان روانه بازار کتابفروشی‌ها کرده است.

محسن یاوری همچنین سردبیر مجله تخصصی داستان «سار» است که تاکنون سه شماره از این مجله وزین منتشر شده که نسخه الکترونیکی این مجله در اپلیکیشن طاقچه به آدرس: https://taaghche.com/book/208005 به صورت رایگان در دسترس مخاطبان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز