خبرگزاری کار ایران

رؤسای ۲۱ گروه آموزش فارسی از سراسر جهان به ایران می‌آیند

رؤسای ۲۱ گروه آموزش فارسی از سراسر جهان به ایران می‌آیند
کد خبر : ۱۵۳۰۹۱۴

اجلاس مدیران و نهادهای دانشگاهی ایران و کشورهای آسیایی تحت عنوان «گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی با محوریت زبان فارسی؛ میراث فرهنگی مشترک» (۱۴ و ۱۵ مهرماه) با حضور اساتید آموزش زبان فارسی در کشورهای مختلف به ویژه ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سومین نشست مشترک اجلاس «گفت وگوهای فرهنگی آسیایی با محوریت زبان فارسی؛ میراث فرهنگی مشترک» به میزبانی اداره کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در این نشست طرفین در خصوص فرآیند و اقدامات اجرایی برای برگزاری اجلاس، اقدامات مربوط به مراسم افتتاحیه و اختتامیه، اقدامات محتوایی قبل و حین اجلاس، اقدامات مربوط به نشست‌ها، برنامه‌های جانبی اجلاس و اقدامات پیش رو در خصوص مدعوین خارجی و داخلی توافق کردند.

محمدعلی ربانی، مدیرکل همکاری‌های علمی و دانشگاهی ضمن تشریح برنامه‌ها، بر هدف اصلی اجلاس که فعال نمودن شبکه تعاملی ظرفیت‌های دانشگاهی داخل و خارج از کشور و شکل گیری تعاملات شبکه‌ای و بی‌واسطه این نهادها با یکدیگر در مسیر توسعه و تقویت زبان و ادبیات فارسی در خارج از ایران به ویژه کشورهای آسیایی با محوریت مدیریت تمرکز گفت‌وگوها بر فهم و حل مساله و شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری‌های علمی آموزشی دانشگاههای معین ایرانی و مراکز اموزشی آسیایی فعال در حوزه زبان فارسی و توافق جهت سازوکارهای اجرایی است، تاکید کرد.

وی افزود: باید برنامه ریزی دقیق جهت استفاده بهینه از حضور نمایندگان دانشگاههای ایرانی و برعهده گرفتن سهم در شبکه و همکاری‌های علمی آموزشی (تهیه طرح اولیه تقسیم‌بندی دانشگاههای معین و همکار) انجام پذیرد.

ربانی با بیان اقدامات به عمل آمده در خصوص این اجلاس تاکنون، عنوان کرد: ۳۰ نفر از مدعوین خارجی که اکثریت آنان از روسای دپارتمان‌های زبان فارسی و تاثیرگذار در کشور هدف هستند، توسط نمایندگان فرهنگی به این اداره کل معرفی شده‌اند و ۲۱ نفر آنان از هند، پاکستان، ارمنستان، گرجستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، ترکیه، ازبکستان، فیلیپین، تایلند، عراق و پس از گرفتن دعوتنامه از دانشگاه نیشابور به اجلاس دعوت شدند.

اجلاس مدیران و نمایندگان دانشگاهی نهاد‌های ایرانی و کشورهای آسیایی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه نیشابور، بنیاد سعدی و مجموعه‌ای از مراکز دانشگاهی فعال در حوزه ادبیات فارسی در کشورمان، ۱۴ و ۱۵ مهرماه سال جاری در نیشابور برگزار خواهد شد.

جمعی از روسا و مسئولین مراکز و دپارتمان‌های زبان فارسی، اساتید، شخصیت‌های برجسته ر حوزه ترجمه متون ادبیات فارسی و دیگر فعالان در حوزه آموزش و ترویج زبان فارسی از کشورهای آسیایی حضور می‌یابند

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز