خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از مدیر عمارت نوفل لوشاتو و رئیس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران؛

آقای وزیر! بخش خصوصی را در تئاتر جدی بگیرید

آقای وزیر! بخش خصوصی را در تئاتر جدی بگیرید
کد خبر : ۱۵۳۰۰۶۶

ارائه چند پیشنهاد برای بهبود تئاتر خصوصی

مدیر عمارت نوفل لوشاتو و رئیس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران درباره انتظارات از دولت جدید در حوزه هنرهای نمایشی به ایلنا گفت: امیدواریم بخش خصوصی را جدی بگیرند و از اجرای نمایش‌ها در این سالن‌ها هم حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود نامور (مدیر عمارت نوفل لوشاتو و رئیس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران) درباره انتظارات از دولت جدید در حوزه هنرهای نمایشی به ایلنا توضیحاتی داد. 

داوود نامور، در ابتدای صحبت‌هایش به ایلنا گفت: با انتخاب آقای صالحی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باتوجه به سبقه‌ای ایشان در این سمت و آشنایی‌شان با مقوله فرهنگ و هنر، انتظار می‌رود که مسئولان دولتی بخش خصوصی هنر را جدی‌تر از قبل بگیرند و بیش از پیش به آن بها دهند. 

وی ادامه داد: ما در انجمن صنفی تماشاخانه‌ها خصوصی ایران بارها با مدیرکل اداره هنرهای نمایشی جلسه داشته و مسائل مشکلات این بخش را بیان کرده‌ایم اما متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیده است. می‌توان گفت تقریبا ۶۰-۷۰ درصد اجراهای نمایشی در این تماشاخانه‌ها روی صحنه می‌رود که لزوم جدی‌تر پرداختن به این سالن‌ها را نشان می‌دهد. امیدواریم در دولت جدید، با توجه و حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت جدید هنرهای نمایشی، نگاه ویژه‌ای به بخش خصوصی شود. 

رئیس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران بیان کرد: یکی از مسائلی که امیدواریم لحاظ شود این است که همانند سالن‌های دولتی به نمایش‌هایی که در تماشاخانه‌های خصوصی روی صحنه می‌روند، کمک هزینه‌هایی ارائه شود. اگر این حمایت اتفاق بیفتد می‌توانیم کارهای باکیفیت‌تری را روی صحنه داشته باشیم تا مخاطبان هم بیشتر راضی شوند. 

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر سالن‌های خصوصی استیجاری هستند، اختصاص سوبسیدهایی با کارمزد کمتر می‌تواند بسیار راهگشا باشد. این مدل وام‌ها می‌تواتند به سالن‌ها فرصتی دهند تا خودشان هم نمایش‌هایی را تهیه کنند و صرفا بستر اجرای نمایش نباشند. 

نامور گفت: تا زمانی که دولت، سالن‌های خصوصی و بخش خصوصی را در هنر جدی نگیرد، در حوزه تولید مناسب و حرفه‌ای اتفاق خاصی نخواهد افتاد. در شکل کلی باید به سمتی برویم که به لحاظ کیفی و کمی سالن‌های خصوصی، نمایش‌های بهتری را روی صحنه ببرند تا تاثیرات فرهنگی و اجتماعی در خور داشته باشند. 

این تهیه‌کننده تئاتر اظهار کرد: با نگاهی به سالیان گذشته درمی‌یابیم که بیش از نیمی از نمایش‌هایی که در ویترین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشته‌اند، از سالن‌های خصوصی انتخاب شده است. 

نامور گفت: پیشنهاد می‌شود که به این بخش ویژه‌تر نگاه کنند و درباره بخش خصوصی و مشکلاتشان جلسه‌ای داشته باشیم. گروه‌های نمایشی را با حمایت‌های مالی و معنوی تشویق کنند تا بتوانند در سالن‌های خصوصی با دغدغه کمتر اجرا داشته باشند. 

وی اضافه کرد: امیدواریم درباره ممنوع الکاری برخی هنرمندان و متون نمایشی که اجازه اجرا ندارند، در دوره جدید مدیریت فرهنگی و هنری کشور، راهکاری پیدا شود تا هنرمندان روی صحنه بیایند و متونی که با تفکر و اندیشه یک فرد نوشته شده و به لحاظ فنی و کیفی قابل قبول هستند، نیز اجرا شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز