خبرگزاری کار ایران

اول رفاقت بعد رقابت

اول رفاقت بعد رقابت
کد خبر : ۱۵۲۹۰۱۲

سرپرست گروه همخوانی مرآت از استان همدان گفت: جشنواره سرود فجر گردهمایی برای هنرجویان و هنرمندان جوان است تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کرده و به پختگی در حرفه خود برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میلاد جوادی سرپرست گروه همخوانی مرآت از استان همدان که گروهش به مرحله فینال جشنواره ملی سرود فجر رسیده، درباره این اتفاق گفت: ما پنج سال است که گروهمان را تشکیل دادیم و کار همخوانی را در استان همدان به صورت پررنگ در قالب‌های سرود و نماهنگ انجام می‌دهیم. 

وی درباره برپایی جشنواره سرود فجر گفت: به نظرم این جشنواره بیشتر جنبه تبلیغات و انگیزشی برای جوانان و نوجوانان دارد تا اینکه بخواهد جنبه رقابتی‌اش پررنگ باشد و اتفاقا همین نکته خیلی مهم است. 

جوادی یکی از نکات مثبت و خوب جشنواره را گردهمایی هنرجویان و هنرمندان سراسر کشور به شمار آورد و گفت: در وهله اول شاهد دوستی و رفاقت بین افراد هستیم سپس رقابت به میان می‌آید. از عوامل جشنواره سرود فجر که زحمت زیادی کشیدند و واقعا ارزشمند است به نوبه خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. 

وی با اشاره به اینکه جشنواره در نگاه کودک و نوجوان شرکت کننده، دیدگاه و نوع تفکرشان در عرصه سرود اثرگذار خواهد افتاد، توضیح داد: ما در این جشنواره با بیست نفر از پسران نوجوان گروه مرآت حضور پیدا کردیم. 

وی در توضیح فعالیت‌های گروه مرآت گفت: این گروه هفت سال است که تشکیل شده، گروه بزرگسالان شامل دو بخش دختران و پسران زبده و پخته هستند که مقام‌های کشوری و بین المللی دارد، هنرجویان نوجوان هم در بخش دیگری فعال هستند. 

سرپرست گروه همخوانی و سرود مرآت تاکید کرد: ما برای بخش فینال سرود فجر، سرودی درباره محله آماده کردیم که محتوای آن اینطور است که یک محله را در قالب نمایشی و سرود به شعر درآورده و همبستگی، اتحاد و وحدت بین اقوام در شهرهای مختلف را پررنگ می‌کند. 

وی درباره اهمیت برپایی جشنواره سرود فجر گفت: چنین جشنواره‌هایی باعث شکوفایی ذهن و استعداد نوجوانان دختر و پسر می‌شود و قطعا بازخورد خوبی هم در سطح جامعه از آن‌ها خواهیم گرفت. گروه‌ها با نگاه‌های اجتماعی و فرهنگی متفاوت اما در نهایت مشترک می‌توانند اثرات خود را بر هم بگذارند، بنابراین به نظر من رقابت در اولویت‌های بعدی جشنواره است و حتی سرگروه‌های استان‌ها نیز می‌توانند با هم ارتباط بگیرند و از تجربیات هم استفاده کنند و قطعا برای مراحل و دوره‌های بعد این ارتباط پررنگ‌تر می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز