خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی انتطامی استاندار تهران:

باید روایتگری دفاع مقدس را بین مردم آورد

باید روایتگری دفاع مقدس را بین مردم آورد
کد خبر : ۱۵۲۸۲۳۱

شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در استانداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، عصر سه شنبه جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران با حضور «محسن نایبی» معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران، سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل استانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه «محسن نایبی» معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران اظهار داشت: امروز باید به جای جنگ ایران و عراق باید گفت جنگ عراق با ایران چرا که ما به دنبال جنگ نبودیم و دفاع از خاک، ناموس، آبرو و حیثیت جنگ را برای ما دفاع مقدس کرد.

نایبی با تاکید بر اینکه شهدای دفاع مقدس سند افتخاری برای ما هستند که باید همواره در مورد آن صحبت کنیم، گفت: با شروع حمله عراق به کشورمان مردم عاشقانه و فداکارانه فرزندان خود را به جنگ اعزام کردند و نباید بگذاریم با توطئه دشمنان این ازخودگذشتگی‌ها فراموش شود.

معاون امنیتی انتطامی استاندار تهران افزود: تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اقدامی موثر در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که در گذر زمان به دیگر کشورها تجاوز کردند با ساخت فیلم و تولید کتاب قهرمان‌سازی برای جوانان خود هستند.

نایبی با بیان اینکه شروع مدارس فرصت استثنایی است که باید از آن در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم، اظهار داشت: پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس باید در زمان شروع مدارس با حضور در بیک دانش آموزان خاطرات دفاع مقدس را بازگو کنیم.

معاون امنیتی انتطامی استاندار تهران گفت: باید روایتگری دفاع مقدس را در بین مردم بیاوریم و از ظرفیت فضاهای عمومی به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه جلسه سردار شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: مقاومت اسلامی دامنه دفاع مقدس است چراکه شهید حاج قاسم سلیمانی معتقد بود دفاع مقدس قله و جبهه مقاومت دامنه است و لذا باید در تبیین مفاهیم دفاع مقدس به موضوعات مکتب انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نیز توجه داشته باشیم.

سردار شیخی با تاکید بر اینکه مسئولین بلند مرتبه آمریکایی بارها از هزینه‌های گزاف برای تشکیل داعش اشاره داشتند، گفت: رزمندگان جبهه مقاومت با هدایت سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی توطئه آن‌ها را خنثی و داعش را شکست دادند.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه امروز روحیه رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس در جبهه مقاومت نمایان است، افزود: دشمن در مقابل جبهه مقاومت مستأصل شده است و اثرگذاری جمهوری اسلامی را در منطقه شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقتدار و امنیت امروز کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: باید قدردان خون شهدا باشیم و بدانیم هر چقدر به دفاع مقدس بپردازیم به تقویت هویت خودمان کمک کرده‌ایم.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه سخنان خود افزود: دفاع مقدس نیاز به بزرگ نمایی ندارد و باید دفاع مقدس و عملیات‌های آن را همانگونه که بوده برای جوانان و نوجوانان بیان شود.

سردار شیخی با اشاره به برگزاری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس گفت: امسال نیز همزمان با سراسر کشور در تهران از بانوان و آقایان تجلیل خواهیم کرد.

در این جلسه مقرر شد با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران و استانداری تهران روز اول مهرماه پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس در مدارس تهران حضور یابند.

همچنین هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان تهران با استانداری تهران انجام شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز