خبرگزاری کار ایران

جشنواره آسمان افتتاح شد

جشنواره آسمان افتتاح شد
کد خبر : ۱۵۲۷۳۹۰

اولین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان فعالیت خود را با اکران فیلم‌های کوتاه و فیلم بلند در سالن اصلی شهر مهاباد آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، اولین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس به صورت روباز، از عصر یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در میدان منگوران، میدان اصلی شهر مهاباد به دبیری ابراهیم سعیدی فیلم‌ساز، عکاس و تدوینگر سینما، فعالیت خود را با حضور فیلم‌سازان، اهالی سینما و مردم شهر مهاباد آغاز به کار کرد.

آغازی‌ترین برنامه افتتاحیه اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان اجرای پنج قطعه فولک کردی توسط گروه موسیقی مقامی شهر مهاباد بود.

مناف ایران‌منش مجری برنامه و سخنگوی اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان که از پیشکسوت‌های تئاتر شهر مهاباد و مجری بازنشسته شبکه مهاباد است، اعلام کرد: در این دوره از جشنواره مهمانانی از ۱۱ استان داریم و همچنین داوران این جشنواره در سطح ملی و جهانی شناخته‌شده هستند و باعث افتخار ماست که آنها را در این جشنواره داریم.

وی همچنین به حضور مسئولان شهر در افتتاحیه اولین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان اشاره و از همراهی آنها تشکر کرد.

حسن عباسی فرماندار شهر مهاباد، بابک رستم‌پور شهردار مهاباد، هفت نفر از اعضای شورای شهر مهاباد و سیامند جوانبخت رییس اداره ارشاد مهاباد، مهمانان این افتتاحیه بودند که همراه با جمعی از اعضای هیات انتخاب و داوری و همچنین ابراهیم سعیدی دبیر اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان، نمایشگاه عکس این جشنواره در بخش آزاد و همچنین غرفه‌های صنایع‌دستی شهر مهاباد را برای بازدید عموم افتتاح کردند.

احمد الستی، محمد گذرآبادی، احمد ضابطی جهرمی، سالم صلواتی، ابراهیم سعیدی، بایرام فضلی و کاوه معین‌فر از جمله چهره‌های سینمایی حاضر در این افتتاحیه بودند.

همچنین در اولین روز از جشنواره آسمان سه بسته فیلم کوتاه در سالن شماره 2 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر مهاباد و همچنین یک سانس فیلم کوتاه و یک سانس فیلم بلند سینمایی در سالن اصلی روباز میدان منگوران اکران شد که با استقبال ویژه مردم همراه بود و برنامه با حضور پرتعداد مردم تا پاسی از شب ادامه داشت.

لازم به ذکر است که مردم شهر مهاباد از اکران فیلم‌های کوتاه و سینمایی استقبال کردند و بعد از اتمام و تماشای با دقت تمام آثار، فیلم‌ها و فیلم‌سازان آن‌ها را تشویق می‌کردند.

اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان تا سه روز دیگر یعنی تا چهارشنبه 21 شهریور 1403 در شهر مهاباد به دبیری ابراهیم سعیدی برگزار می‌شود. 

در ادامه برنامه‌های نمایش فیلم، کارگاه‌ها و نمایشگاه عکس این جشنواره را می‌خوانید:

دوشنبه 19 شهریور در سالن اصلی روباز میدان منگوران دو سانس اجرای موسیقی مقامی شهر مهاباد به صورت زنده، نمایش بسته فیلم‌ کوتاه ایرانی، نمایش بسته فیلم‌ کوتاه بین‌المللی، نمایش فیلم بلند سینمایی برپا خواهد شد. در سالن شماره 2 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران چهار بسته فیلم کوتاه و اکران آثار ویژه کودکان خواهد بود و کارگاه‌های آموزشی در حوضخانه رستم بیگ شامل کارگاه آشنایی کودکان با سینما، کارگاه احمد الستی، کارگاه محمد گذرآبادی و اجرای موسیقی خانقاهی برگزار می‌شود.

روز سه‌شنبه 20 شهریور در سالن اصلی روباز میدان منگوران سه سانس اجرای موسیقی مقامی شهر مهاباد به صورت زنده برگزار می‌شود و بسته فیلم‌ کوتاه ایرانی و فیلم بلند سینمایی به نمایش در می‌آید. اکران چهار بسته فیلم کوتاه و اکران آثار ویژه کودکان برنامه سالن شماره 2 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و کارگاه‌های آموزشی در حوضخانه رستم بیگ عبارتند از کارگاه با حضور خسرو سینا، کارگاه با حضور مجید سعیدی و اجرای موسیقی خانقاهی.

چهارشنبه 21 شهریور برنامه سالن اصلی روباز میدان منگوران شامل اجرای موسیقی مقامی و مراسم اختتامیه در ساعت 18 الی 20 است. کارگاه‌های آموزشی در حوضخانه رستم بیگ نیز شامل کارگاه عملی ساخت فیلم برای کودکان خواهد بود.

لازم به ذکر است در طول برگزاری جشنواره، نمایشگاه عکس بخش آزاد در پلازای میدان منگوران و نمایشگاه عکس بخش نگاه نوع در حوضخانه رستم بیگ برپاست و غرفه‌های صنایع‌دستی و غذاهای محلی در پلازای میدان منگوران برقرار است.

همچنین ادریس محمودیان، تیزر اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان را طراحی و تولید کرده است.

اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان به دبیری فیلمساز مهابادی ابراهیم سعیدی، از ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی سینما در محل پلازای میدان منگوران و مجموعه حوضخانه رستم بیگ شهر مهاباد به صورت روباز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز