خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس کنار وزارت میراث فرهنگی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایستاده است

مجلس کنار وزارت میراث فرهنگی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایستاده است
کد خبر : ۱۵۲۷۱۹۱

سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده خراسان رضوی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس همچنان در کنار وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایستاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تلاش های صورت گرفته در مجلس دهم برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه پاسخگو و دارای عملکرد مثبت تاکید کرد: وزارت میراث‌فرهنگی امروز به یک بلوغ کامل به لحاظ اجرایی و مدیریتی رسیده است.

سید احسان قاضی زاده هاشمی افزود: مجلس شورای اسلامی در سطح بودجه‌ و قانونگذاری همواره کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خصوص در تدوین برنامه هفتم توسعه با مشارکت این وزارتخانه ایستاد و احکام بسیار خوبی نیز برای دورنمای 5 سال وزارت میراث فرهنگی به خصوص در بخش گردشگری در مجلس تصویب و به تایید رسید.

نماینده خراسان رضوی در مجلس گفت: در بودجه سنواتی سهم گردشگری و اعتبارات مربوط به آن به صورت خاص دیده شد. همچنین در حوزه تسهیلات پشتیبانی در بخش تولید نیز سهم گردشگری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.

قاضی زاده هاشمی با تاکید مجدد بر وجود احکام قوی در برنامه هفتم توسعه در بخش گردشگری اعلام کرد: تحقق این اهداف اما نیاز به اجرای قوی از سوی وزارت میراث فرهنگی و دولت چهاردهم دارد.

او افزود: باید دید آیا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قادر به اجرای قوی احکام مرتبط با حوزه کاری خود در همکاری با سازمان برنامه و بودجه خواهد بود یا خیر؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به فعالان گردشگری کشور گفت: اجرایی شدن احکام بسیار خوب در برنامه هفتم توسعه نیازمند یک وزارتخانه قوی، چابک و روبه جلو و در عین حال، نیازمند داشتن ارتباطات موثر با دیگر اجزای دولت به ویژه شخص رئیس جمهور است.

سید احسان قاضی زاده هاشمی اعلام کرد: سیدرضا صالحی امیری، وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو معتمدین خاص آقای پزشکیان رئیس جمهور در دولت چهاردهم است که با توجه به ارتباط خوب و قوی که با شخص رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه دارد امید است که بتواند سهم گردشگری را با توجه به وجود احکام و قوانین مترقی برنامه هفتم توسعه و بودجه سنواتی احیاء کند.

او افزود: مجلس همچنان در کنار وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایستاده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز