خبرگزاری کار ایران

سید مجید پور احمدی مطرح کرد؛

هر استانی که هنرمندان و صاحبان اندیشه را تجلیل کند، نسل فرهیخته‌ای در آن منطقه تربیت خواهد شد

هر استانی که هنرمندان و صاحبان اندیشه را تجلیل کند، نسل فرهیخته‌ای در آن منطقه تربیت خواهد شد
کد خبر : ۱۵۱۹۶۳۶

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تلاش مسئولان استانی به تقویت حوزه فرهنگ و هنر، این مهم را نشانه اهتمام آنها به این حوزه دانست و گفت: یکی ازمهمترین اقدامات در دوران مسئولیتم برگزاری آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان ها ذیل سفرهای هفت بحر هنر بود که به برگزاری آن در استان های مختلف افتخار می کنم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پور احمدی در مراسم نکوداشت نامداران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان سمنان که در مجتمع فرهنگی هنری کومش- سالن تئاتر شهر این استان برگزار شد، گفت: خرسندیم که کاروان هفت بحر هنر هشتمین سفرش را با حضور استادان علی نصیریان و داریوش مودبیان برای تجلیل از موی سپیدان عرصه فرهنگ و هنر به استان سمنان آمده است. مفاخر فرهنگ و هنر این استان نامشان به بلندای ایران است.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به تعداد نامداران و مفاخر فرهنگ و هنر استان سمنان گفت: استان سمنان یکی از استان های هنرمندپرور کشور است و وجود بزرگان فرهنگ و هنر در این استان مایه مباهات است.

پوراحمدی با اشاره به همکاری خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسئولان استانی گفت: این سعادت و افتخار نصیب ما شد که هشتمین سفر هفت بحر هنر در استان سمنان برگزار شود.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تلاش مسئولان استانی به تقویت حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: هر استانی که هنرمندان، صاحبان قلم و اندیشه را تجلیل و احترام کند قطعاً نسل فرهیخته ای در آن منطقه تربیت خواهد شد. حضور استاندار و سایر مسئولان استانی در این محفل نشان از اهتمام ویژه این عزیزان به حوزه فرهنگ و هنر دارد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با گرامیداشت یاد و خاطر شهید جمهور آیت الله رئیسی گفت: ایشان نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر داشتند و رسیدگی به مسائل هنرمندان یکی از مهمترین رویکردهای این شهید گرانقدر بود.

پوراحمدی با ابلاغ سلام ویژه و گرم دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مسیری را برای نکوداشت هنرمندان استانی چندسالی است آغاز کردیم که بیشتر حاصل تأکید و تلاش ایشان بوده که امیدواریم در دوره جدید هم ادامه داشته باشد.

به گفته وی توجه دولتمردان به حوزه فرهنگ و هنر باعث انسجام و همبستگی در کشور می شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به اجرای ۳۸ طرح و خدمت صندوق از سه سال گذشته اظهار داشت: در سه سال گذشته تعداد طرح های صندوق از ۱۲ طرح به ۳۸ رسیده است و صندوق از حوزه حمایتی صرف به سه حوزه حمایتی، خدماتی و توانمند سازی حرکت کرده است.

پوراحمدی به ۱۰۰۰ عضو این صندوق از استان سمنان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۰۰ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند و ۳۰۰نفر نیز تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند.

پوراحمدی ادامه داد: طی این سه سال بیش از ۱۴ میلیاردتومان به حوزه فرهنگ و هنر استان سمنان توسط صندوق کمک شده است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه زمانی که کار را آغاز کردیم بودجه تخصیصی صندوق ۱۴۰میلیارد تومان بود افزود: اما امروز این رقم به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

هشتمین آیین نکوداشت نامداران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان با حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، استاندار سمنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و محلی و جمعی از هنرمندان استان و با حضور استاد علی نصیریان و داریوش مودبیان ذیل سفر هفت بحر هنر برگزار و با اهدای تقدیر و تندیس از ۱۸ هنرمند نامدار حوزه فرهنگ و هنر تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز