خبرگزاری کار ایران

پوستر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران منتشر شد

پوستر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران منتشر شد
کد خبر : ۱۵۱۹۲۰۲

پوستر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با طراحی و اجرای مسعود زمانی منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  ستاد خبری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، پوستر رویداد سی و یکم بر پایه تایپوگرافی عنوان جشنواره اجرا شده است. عناصر سازنده تایپوگرافی، فرم‌های ساده‌شده‌ای هستند که به فرم‌های هندسی نزدیک‌اند و سطح، خط و حجم را که ازجمله کیفیت‌های بصری سازنده هنرهای تجسمی هستند، تداعی می‌کنند. 

از سوی دیگر، فرم‌های تشکیل‌دهنده پوستر در میراث فرهنگی غنی مردمان استان خراسان شمالی ریشه دارد و از عناصر و نقش‌مایه‌هایی وام گرفته شده که در دست‌بافته‌های سنتی مردمان این دیار دیده می‌شود. 

مسعود زمانی، طراح پوستر جشنواره سی و یکم، متولد ۱۳۶۸ و یکی از هنرمندان بومی استان خراسان شمالی است. او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری، مدیر هنری و مدرس رشته طراحی گرافیک در دانشگاه است. 

گفتنی است که امسال در راستای تمرکززدایی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت هنرمندان بومی، تمامی امور گرافیکی جشنواره سی و یکم به هنرمندان استان میزبان، سپرده شده است. 

سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری مینا صدری در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری، هنر سرامیک و رسانه‌های هنری جدید، ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود. 

این رویداد هنری ملی به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برپا خواهد شد. 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران می‌توانند به سامانه www. yafestival. ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز