خبرگزاری کار ایران

آلبوم بی‌کلام «بی‌هنر» منتشر شد

آلبوم بی‌کلام «بی‌هنر» منتشر شد
کد خبر : ۱۵۱۴۱۹۳

آلبوم بی‌کلام «بی‌هنر» با آهنگسازی جهانبخش احمدپور شامل ۱۰ قطعه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، دومین آلبوم موسیقی جهانبخش احمدپور «بی‌هنر» نام دارد که در سبک فیوژن ساخته شده و شامل ۱۰ قطعه غیر اقتباسی بوده که ساز تار نقش اصلی موسیقی آلبوم را ایفا کرده است. حمید محبی در بخش تنظیم، میکس و مسترینگ در آلبوم با جهانبخش احمدپور همکاری داشته.  همچنین موسسه فرهنگی- هنری نوای مهر شهنای مراحل اخذ مجوز آلبوم را انجام داده است. 

جهانبخش احمدپور درباره آلبوم «بی‌هنر» گفت: «این آلبوم حاصل تمرکز و تلاش من در راستای تولید یک اثر شنیداری از زبان ساز تار بوده است که محوریت آثار، بیان موسیقی ایرانی و تلفیق با موسیقی الکترونیک و الکتروآکوستیک و حتی فولکترونیک است اما از گذشته و اصل خود جدا نیست. غیراقتباسی بودن این آثار یکی از خصوصیات مهم آلبوم است که هر کدام از آثار نغمه مستقل خود را دارند.» 

وی ادامه داد: «به نظر من موسیقی در هر سبکی باید پاسخگوی حالات مختلف عده‌ای از افراد باشد. اگر چنین نشود، آن موسیقی گوشه‌گیر خواهد شد. آلبوم « بی‌هنر» تلاشی است برای منسوخ نشدن با پشت نکردن به اندوخته‌های گذشته و استفاده از المان‌های موسیقی ایرانی و بیشتر شنیدن شدن ساز ایرانی است. »

این آهنگساز با بیان تاثیر حمید محبی در این آلبوم توضیح داد: «همکاری من با حمید محبی برمی‌گردد به گفت‌وگو در مورد بهتر شنیده شدن آثار موسیقایی. او تحصیلات آکادمیک موسیقایی خود را در کنسرواتور ارمنستان گذرانده و در ایتالیا مهندسی صدا را تحصیل کرده است. سلیقه ما در انتخاب سازها برای تنظیم نزدیک بود و تاثیر مثبت آن در آلبوم معلوم است.» 

احمدپور با عنوان این مطلب که بر تولید و انتشار مستمر آثار موسیقایی تاکید دارد، درباره برنامه‌های آینده خود گفت: «تصمیم دارم به شکل منظم اثر تولید کنم و ارتباطم با شنونده قطع نشود. تهیه موزیک ویدیو هم در برنامه‌هایم دارم چرا که ایده‌هایی برای تصویر در ذهن دارم و می‌دانم موسیقی من و تصویر از نظر داستانی به هم نزدیک هستند. همچنین بخشی از زمان خود را مثل همیشه به تدریس خواهم پرداخت و تلاش می‌کنم از اجرای زنده دور نشوم. به اجراهای خیابانی و حتی اجرا در کافه علاقه‌مندم و پیگیر انجام شدنش هستم. یکی از زیباترین اتفاقات برای موزیسین‌ها شنیده شدن موسیقی آن‌ها است و چه بهتر که رودررو و از نزدیک باشد.» 

آلبوم اول احمدپور «نیش» نام دارد که موسیقی وی با آواز امیرحسین رحمتی همراه است که از آثار شاعران معاصر بهره برده است و بر تاثیر آواز روی شاکله موسیقی ایرانی تاکید دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز