خبرگزاری کار ایران

عکس‌های «جاودانگی خیال» روی دیوار

عکس‌های «جاودانگی خیال» روی دیوار
کد خبر : ۱۵۰۰۶۹۰

نمایشگاه انفرادی چاپ عکس «جاودانگی خیال» مریم مولایی، روز جمعه، ۱۵ تیرماه افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه انفرادی چاپ عکس «جاودانگی خیال» با مجموعه آثاری از مریم مولایی با تکنیک چاپ عکس سایانوتایپ (Cyanotype)، ساعت ۱۷، روز جمعه، ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور پدیدآورنده آثار افتتاح می‌شود. 

گفتنی است؛ نمایشگاه انفرادی چاپ عکس «جاودانگی خیال» مریم مولایی، صدمین نمایشگاه هنرهای تجسمی به شمار می‌رود که نگارخانه بهارک از زمان تاسیس در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۶، پذیرای آثار هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی از نقاشی تا حجم بوده است. 

مریم مولایی دارای مدرک کارشناسی رشته عکاسی از دانشگاه هنر تهران است و همچنین، فارغ‌التحصیل مقطع دکترا در رشته معماری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است. وی سابقه دبیری نخستین جشنواره عکس دانشگاه هنر تهران را در سال ۱۳۸۲ برعهده داشته و سردبیر نشریه هرمِس دانشگاه هنر تهران از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ بوده است. گفتنی است؛ این هنرمند در سال‌های اخیر به تدریس در گروه معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دروس عکاسی در گروه‌های نقاشی و ارتباط تصویری دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان اشتغال داشته و چندین مقاله از او به چاپ رسیده است. 

در بیانیه هنری «جاودانگی خیال» چنین آمده است:

«اغلب بی‌اعتنا به الوهیت درون، خود را نادیده می‌گیریم؛ همچون گیاهی که روی زمین افتاده یا در سایه بنایی روییده است. وقتی به خود رجوع کنیم با شکوه درونی مواجه می‌شویم و عکاسی عالی‌ترین شکل تحقق این عظمت است.» 

شیوه چاپ عکس سایانوتایپ (Cyanotype) اینگونه تعریف شده است: «سایانوتایپ یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های چاپ عکس است که در میانه قرن نوزدهم کشف شد. دلیل انتخاب این اسم، رنگ آبی سایان حاصل از واکنش مواد شیمیایی تشکیل دهنده آن است که در اثر تابش نور فرابنفش بر سطح امولسیون بوجود می‌آید. این روش در دسته عکاسی آلترناتیو قرار می‌گیرد.» 

نگارخانه بهارک به آدرس میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، پلاک ۱ با برگزاری نمایشگاه مذکور  برپایی صدمین نمایشگاه هنرهای تجسمی در این محفل هنری را جشن می‌گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز