خبرگزاری کار ایران

راه اندازی دوره تحکیم نهضت سوادآموزی به کمک شبکه آموزش

راه اندازی دوره تحکیم نهضت سوادآموزی به کمک شبکه آموزش
کد خبر : ۱۴۹۷۶۴۴

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از راه اندازی دوره تحکیم خبر داد و گفت: قرار است برای اولین بار به یاری شبکه آموزش، دوره‌ای در نهضت سواد آموزی به نام تحکیم برای افرادی که به بی‌سوادی رجعت دارند راه اندازی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی امروز در برنامه «مثبت آموزش» گفت: آمار بیسوادی در سال ۱۳۵۵ در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۷ درصد بوده در حالی که میانگین بین المللی ۶۸ درصد بوده است.

وی افزود: شتاب بی‌سوادی در این چند سال ۲/۵برابر میانگین بین المللی بوده ودر حال حاضر ۲ درصد از میانگین بین المللی جلوتر هستیم؛ چرا که اکنون در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۲ درصد بی‌سواد در کشور داریم.

عبدی مشکل بی‌سوادی در کشور را از آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: نهضت سواد آموزی در تمام این زمینه‌ها فعالیت‌های مختلفی در دست اقدام دارد که طرح محوریت مدارس کشورو محلات یکی از آن‌ها است.

وی افزود: نرم‌افزار کاری نهضت، اصل مقابله با بی‌سوادی را مدارس دانسته که این مدارس مرکز تربیت محلات قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: از ظرفیت مردم و دانش آموزان کشورو با کمک کتاب سواد آسان که در دست انتشار است در صددیم تا اطرافیان هر فرد را با سواد کنیم و تمام افراد بتوانند خواندن و نوشتن فراگیرند و در مقاطع بالاتر تحصیل نمایند و از نهضت سوادآموزی مدرک دریافت کنند.

وی تصریح کرد: دوره سواد آموزی ۴۵۰ ساعت معادل ۴ تا ۶ ماه می‌باشد و فردی که بتواند این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارد مدرکی معادل دوره سوم ابتدایی را دریافت خواهد کرد.

عبدی اضافه کرد: یک دوره هم به نام دوره انتقال داریم که ۸۰۰ساعت می‌باشد که ۲۰ ساعت آن آموزش مجازی است و ۶۰۰ ساعت حضوری و مدرک آن معادل ششم ابتدایی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از راه اندازی دوره تحکیم خبر داد و گفت: قرار است برای اولین بار به یاری شبکه آموزش، دوره‌ای به نام تحکیم برای افرادی که به بی‌سوادی رجعت دارند راه اندازی شود؛ این دوره مخصوص کسانی است که دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند اما به علت رها کردن وعدم استمرار در خواندن و نوشتن، ۸۰ درصد آموخته‌های خود را فراموش کرده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز