خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در بخش های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در بخش های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری
کد خبر : ۱۴۸۹۷۶۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با دستور استاندار کارگروه رفع موانع تولید و رونق در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی در شهرستان‌های استان تشکیل و نتایج به‌دست آمده در کارگروه رفع موانع تولید هر شهرستان به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود.

به‌گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمدکاظم منزوی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سامان گفت: کارگروه‌های اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته تشکیل و پیگیری برخی از امور مربوط به شهرستان‌ها انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و رونق تولید واحدهای موجود جزو سیاست‌های اصلی استان در سال‌جاری است و تلاش می‌شود با تشکیل این کارگروه‌ها بسیاری از موانع موجود در شهرستان‌های استان برطرف شود.

منزوی تصریح کرد: تلاش می‌شود در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان‌ها تمامی طرح‌های مربوط به صنعت، معدن و کشاورزی، جهادکشاورزی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بررسی و مشکلات و موانع موجود شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

او در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۲ یادآور شد: با توجه به ابلاغ برش شهرستانی این تسهیلات، انتظار می‌رود شهرستان‌ها هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی متقاضیان دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری به سهم ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره و اضافه کرد: در کنار پرداخت این تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و شرکت‌های تعاونی برخورداری مهارت‌آموزان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از این تسهیلات جزو دیگر اولویت‌های استان است.

او با اشاره به برطرف شدن دغدغه‌ ایجاد مجتمع دام سنگین در شهرستان سامان گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد مجتمع دام سبک و همچنین برطرف کردن مشکل آب واحدهای گلخانه در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

منزوی به مشکلات قانونی مجتمع‌ فناوران یک سامان اشاره و تأکید کرد: شهرداری سامان نسبت به ارائه مستندات واگذاری زمین‌هایی که پیش از این انجام شده و همچنین زمین‌هایی که وجود دارد و هنوز واگذار نشده به اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اقدام لازم را انجام دهد.

او مساحت زمین مجتمع فناوران سامان را بیش از پنج هکتار دانست و افزود: تلاش می‌شود مجوزهای لازم از تهران گرفته، قیمت‌گذاری انجام شود و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا براساس قیمت کارشناسی به مردم واگذار شود.

منزوی تصریح کرد: افرادی که قرار است وارد مجتمع فناوران شوند باید دارای صلاحیت مالی و پروانه کسب فعال داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز