خبرگزاری کار ایران

مرمت بازار وکیل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت

مرمت بازار وکیل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت
کد خبر : ۱۴۸۷۵۵۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با تأکید بر اینکه فارس از نظر نیروی انسانی متخصص سرآمد کشور است، گفت: در حوزه میراث فرهنگی افراد متخصص و کاردانی در فارس حضور و فعالیت دارند اما هم اکنون تناسبی بین نیروی انسانی و تعدد و تنوع ماموریت متناسب با آثار تاریخی در این استان وجود ندارد وامیدواریم این مشکل هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمد ثابت اقلیدی در آیین معارفه سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز سه شنبه ۸ خرداد گفت: ۳۷ در صد از آثار تاریخی و طبیعی کشور در استان فارس وجود دارد، حفاظت، صیانت و مرمت این آثار همواره در اولویت قرار دارد و معاونت میراث فرهنگی یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در این حوزه است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه نظارت برعملکرد فعالیت‌های این حوزه به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: تمامی فعالیت‌های این معاونت که شاخص‌ترین آن‌ها اجرای پروژه‌های مرمتی و حفاظتی است مورد رصد قرار می‌گیرد. 

او انتصاب افشین ابراهیمی به عنوان سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس را اتفاقی خوشایند دانست و تصریح کرد: آقای ابراهیمی یکی از متخصصان حوزه میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود که اقدامات مؤثری در این حوزه و زمان مسئولیت درسایت‌های تاریخی چون ارگ بم در کرمان و مجموعه جهانی پاسارگاد داشتند وامیدواریم در سمت جدید شاهد تحولات چشمگیر در سطح استان فارس باشیم. 

ثابت اقلیدی در ادامه به برخی از برنامه‌های آتی معاونت میراث فرهنگی فارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پروژه بزرگ مرمت بازار وکیل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی نفت در شیراز به مرحله اجرا رسیده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه مرمت این بازار در قالب ۱۴ پروژه انجام می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون مناقصه هفت پروژه مرمتی این بازار تاریخی شامل اردو بازار، بازار حاجی، بازار نو (وکیل شمالی)، سرای گمرک، احمدی، روغنی، فیل و راسته شمشیگران با اعتبار ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان منعقد شده است و مابقی پروژه‌ها نیز در شرف انعقاد قرارداد است. 

او به برگزاری سومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز اشاره کرد و گفت: جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی یک رویداد بزرگ محسوب می‌شود که تعریف و اجرای به موقع و صحیح این نوع رویدادها تأثیر به سزایی در توسعه و رونق گردشگری از یک سو و آشناسازی عموم مردم به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی از سوی دیگر دارد. 

ثابت اقلیدی ادامه داد: در واقع برگزاری این رویدادها و اقدامات رسانه‌ای که در وزارت میراث فرهنگی شکل گرفته است، فرصت ارزشمندی برای‌شناساندن و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشورمان در ابعاد ملی و بین‌المللی دارد. برگزاری این جشنواره‌ها و رویدادها در سطح کشور به ویژه فارس می‌تواند این استان را به کانون توجه و مقصد سفر تبدیل کند. 

بنابر این گزارش در این مراسم که با حضور معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، افشین ابراهیمی، مدیر پایگاه میراث جهانی منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس به عنوان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معرفی شد. 

افشین ابراهیمی فارغ التحصیل مقطع دکترای مرمت آثار تاریخی، دانشگاه هنر اصفهان، (رتبه ممتاز) است. 

برخی از سوابق اجرایی و اداری او شامل مدیر پایگاه میراث جهانی منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس، مدیر پایگاه میراث جهانی باغ پاسارگاد، مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن، مدیر پایگاه قنوات میراث جهانی اکبر آباد و قاسم آباد بم، مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارگ بم کرمان، مدیر پایگاه میراث فرهنگی روستای تاریخی قهی اصفهان، مسئول بخش مطالعات آثار خشتی و گلین پایگاه میراث جهانی چغازنبیل، مسئول بخش مطالعات آثار خشتی و گلین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز