خبرگزاری کار ایران

کتاب هفت در استوره ها و باورها منتشر شد

کتاب هفت در استوره ها و باورها منتشر شد
کد خبر : ۱۴۸۴۲۳۷

کتاب هفت در استوره ها و باورها به قلم محمدرضا (کوروش) خرمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب هفت در استوره ها و باورها به قلم محمدرضا (کوروش) خرمی در 192 صفحه ازسوی نشر سفیر اردهال منتشر شد.

در پشت جلد این کتاب در باب اهمیت عدد هفت آمده است: عدد هفت برجسته‌ترین شماره نمادین ایرانیان باستان است. طبیعت پر رمز و راز و عرفانی. این عدد که بیانگر آرامش و نیروی فراطبیعی است در تمام زوایای زندگی ایرانیان باسنان وجود داشته است. با کند و کاو در تاریخ فرهنگی شرق و غرب دانسته می‌شود که ایرانیان بیش از هر ملیتی به عدد هفت اهمیت می داده‌اند و از رمز و راهای آن باخبر بوده‌اند. اندیشه‌هایی که درباره این عدد به باورها و استوره‌های مصر باستان، میان رودان، هند، چین، یونان، روم و دیگر فرهنگ‌های باستان راه یافت، ریشه در فرهنگ ایران باستان دارد.

محبوب‌ترین اعداد جهان، هفت در امثال و اصطلاحات فارسی، هفت یعنی کمال، هفت عدد عالم بزرگ، هفت در زبان پارسی، ترکیبات واژه هفت، هفت آسمان، هفت در ادبیات جهان، نگاهی دیگر به سفره هفت سین، هفت صفت اهورا مزدا، جشن تیرگان و هفت ریسمان تیر و باد، نیایش آتش و هفت رتو، هفت ویژگی دادرسی در ایران باستان، هفت قانون جاویدان، هفت رمز فروهر، هفت حکومت دین بهی، هفت هات، هفت در افسانه‌ها و اساطیر ایران، هفت باروری هگمتانه، گروه هفت تن و چهل و نه تن در ایلام باستان، هفت در پارسه، مبدا و پیدایش اندیشه و فلسفه هفت، شماره‌های هفت و دوازده در تاق بستان، هفت در بشقاب زرین با نقش آناهیتا در چنگال عقرب، هفت در دوره هخامنشی، هفت در دوره اشکانیان، هفت در دوره ساسانیان، سیری کوتاه در عدد نمادین هفت پس از اسلام، هفت در فرهنگ‌های مختلف و ... از موضوعاتی است که در این کتاب به بحث گذاشته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز