خبرگزاری کار ایران

جشنواره جهانی شکسپیر این‌بار یک تئاتر ایرانی را انتخاب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۶۹۹

که در شهرنویس آلمان پذیرای خلاقانه‌ترین اقتباس‌های شکسپیری بود با حضور اثری از ابراهیم پشت کوهی، پس از ۱۷ روز به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، سی‌وچهارمین دوره جشنواره جهانی شکسپیر که در شهرنویس آلمان پذیرای خلاقانه‌ترین اقتباس‌های شکسپیری بود، پس از ۱۷ روز  به کار خود پایان داد. 

مکبث زار، نمایش گروه نمایشی «تی‌تووک» به‌ سرپرستی ابراهیم پشت‌کوهی که پیش از این در فستیوال‌های معتبر جهانی چون؛ آوینیون فرانسه، مونیخ، مسکو، سنت پیترزبورگ، باکو، ایروان، بوداپست، بغداد و… روی صحنه رفته و صاحب عناوین مختلف شده بود، پس از تغییرات متعددی در چیدمان و انتخاب بازیگران در فستیوال جهانی شکسپیر آلمان به عنوان تنها نماینده ایران و قاره آسیا روی صحنه رفت. 

ماجا دلینیچ کارگردان تئاتر که از سال ۲۰۲۲ مدیر هنری و دبیر جشنواره جهانی شکسپیر Neuss است، گفت: نمایش عجیب و استثنایی از ایران شاهد بودیم. نگاه، دخل و تصرف کارگردان نمایش مکبث‌زار با آیین‌های شرقی، وجه دیگری از مکبث برایمان آشکار ساخت. 

دبیر جشنواره شکسپیر در ادامه افزود: طی سال‌هایی که مدیر هنری و دبیر این جشنواره بودم، نمایش مکبث‌زار را می‌توانم بهترین اجرا و اقتباس از شاهکار ویلیام شکسپیر یعنی مکبث تلقی کنم. 

ماجا دلینیچ با تقدیر از بهرنگ عباسپور آهنگساز نمایش مکبث‌زار تاکید کرد: موسیقی جادویی بود و سرشار از اتمسفر شگفت‌انگیز شرقی، نقش‌آفرینی بازیگران نمایش مکبث‌ژار به‌ویژه لیدی مکبث و مکبث با آنچه تاکنون دیده بودیم متفاوت بودند. مکبث‌زار کولاژی از شگفتی بود. 

وی در پایان اظهاراتش افزود: از اینکه نمایش مکبث زار در سی و چهارمین دوره فستیوال شکسپیر با مدیریت و دعوت شخص من به روی صحنه رفت، بسیار خوشحالم. 

این رویداد نمایشی هرساله خلاقانه‌ترین اقتباس‌ها از آثار شکسپیر را برای اجرا انتخاب می‌کند و یکی از مهمترین فستیوال‌های نمایشی اروپاست که به‌شکل غیررقابتی برگزار می‌شود. 

 در این دوره، ۲۴ گروه منتخب تئاتری از سرتاسر جهان در شهرنویس آلمان در برابر بزرگترین شکسپیرشناسان آلمان و اروپا روی صحنه رفتند که استقبال و تشویق تماشاگران از نمایش مکبث‌زار سبب بلندترین رورانس جشنواره شد. 

عوامل نمایش مکبث‌زار در اجرای جشنواره شکسپیر عبارتند از: طراح، نویسنده و کارگردان: ابراهیم پشت کوهی. بازیگران: مجتبی پیرزاده. گاتا عابدی. یاشار نادری. فهیمه موسوی نیارکی. سیدجوادحسینی. متین مکاری مقدم. رضاآرامش. آرمین یعقوبی. محمد اسلامی. آهنگساز و خواننده: بهرنگ عباسپور، طراح صحنه: ابراهیم پشت کوهی، طراح گریم: شقایق برهمتی، طراح نور: ابراهیم پشت کوهی، طراح لباس: فاطیما پشت کوهی، طراح پوستر: محمد حسن آزادگان، گروه کارگردانی: امیرحسین خلیل زاده. فهیمه موسوی نیارکی، موسیقی: بهرنگ عباسپور. پویا شمالی. محمد اسلامی، مدیر صحنه: رضا آرامش، دستیار لباس: ربابه پهلوانی، طراح تاج و ساخت آکساسوار: فرناز یحیی‌پور، مدیر روابط عمومی: محمد لهاک، روابط بین الملل: امیرحسین خلیل‌زاده، مدیر رسانه: محمد دانشور.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز