خبرگزاری کار ایران

در رونمایی ترجمه‌های اردو و کردی کتاب مطرح شد؛

کتاب «فلسطین؛ از منظر حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای» خشم نخست‌وزیر اسرائیل را موجب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۵۰۶

حجت‌الاسلام سعید صلح‌میرزایی گفت: کتاب فلسطین با گردآوردن آراء و نظرات رهبر انقلاب در موضوع فلسطین، راهبردهای اساسی ایشان و همچنین راهکارهای حل این مسئله مهم را معرفی می‌کند به‌گونه‌ای که موجب خشم نخست‌وزیر ملعون رژیم صهیونیستی شده است و او این کتاب را در سازمان ملل به‌عنوان نقشه آیت‌الله خامنه‌ای برای نابودی اسرائیل سر دست گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توسط معاونت بین‌الملل موسسه انقلاب اسلامی کتاب «فلسطین؛ از منظر حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای» به دو زبان اردو و کردی در سرای بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

کتاب «فلسطین» مجموعه‌ای از توصیف، تحلیل و راه‌حل‌های پیشنهادی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسئله فلسطین است. نظر به اهمیت و نقش تعیین‌کننده رویکرد مقام معظم رهبری در موضوع فلسطین و شرایط خاص کنونی، این کتاب به زبان‌های متعدد از جمله عربی، انگلیسی، روسی، ترکی استانبولی و ... ترجمه و منتشر شده است.

در جلسه مذکور، مهمانان داخلی و خارجی به بیان رویکردهای خویش پرداختند.

حجت الاسلام‌والمسلمین سعید صلح‌میرزایی، عضو محترم خبرگان رهبری که کتاب فلسطین به کوشش او منتشر شده، اولین سخنران جلسه رونمایی کتاب بود. او در ابتدا از همه حضار و مهمانان جلسه تشکر کرد و همچنین از مسئولان محترم معاونت بین‌الملل موسسه انقلاب اسلامی برای اهتمامی که نسبت ترجمه کتاب فلسطین به زبان‌های مختلف داشته و این جلسه را ترتیب دادند قدردانی کرد.

این پژوهشگر درباره آغازگران خطر مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: مسئله فلسطین همزاد نهضت امام خمینی(ره) است و ایشان از ابتدای نهضت در کنار مبارزه با طاغوت و استبداد رژیم شاه، با اسرائیل مبارزه کردند و هدف نابودی این رژیم و آزادی قدس و فلسطین را دنبال کرده‌اند. رهبر انقلاب نیز از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، خط مبارزه با رژیم صهیونیستی و تقویت جریان‌های مجاهد فلسطینی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و راهبرد اساسی ایشان، رساندن این جریانات به استقلال در تولید سلاح، طراحی و اجرای عملیات و توانمندی در پیگیری حقوق فلسطینیان در محافل بین‌المللی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح‌میرزایی ادامه داد: کتاب فلسطین با گردآوردن آراء و نظرات رهبر انقلاب در موضوع فلسطین، راهبردهای اساسی ایشان و همچنین راهکارهای حل این مسئله مهم را معرفی می‌کند به‌گونه‌ای که موجب خشم نخست‌وزیر ملعون رژیم صهیونیستی شده است و او این کتاب را در سازمان ملل به‌عنوان نقشه آیت‌الله خامنه‌ای برای نابودی اسرائیل سر دست گرفته است. ترجمه این اثر می‌تواند دیگر مسلمانان و آزادگان جهان را با نظرات رهبر انقلاب در این زمینه روشن کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت فلسطین در نظر کردزبانان و اردوزبانان، این کتاب به دو زبان اردو و کردی ترجمه شده است و امید است همه مسلمانان و آزادگان جهان با مفاد این کتاب، آشنا شده و وظایف خود را نسبت به فلسطین ایفا کنند و ان‌شاءالله بزودی و در کنار هم نماز شکر در قدس شریف بخوانند.

شیخ‌علی ظاهر مدیر واحد ترجمه فارسی جمعیت معارف لبنان به‌عنوان دومین سخنران جلسه در سخنانی کوتاه بر اهمیت و راهگشا بودن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مسئولان، خواص و آحاد مردم اشاره داشت و بر لزوم ترجمه اندیشه مقام معظم رهبری به زبان‌های مختلف به‌خصوص در مسئله کنونی جهانی فلسطین تاکید کرد.

سخنران سوم جلسه استاد برجسته لبنانی، منیر شفیق بود. او گفت: من تمام بیانات آیت‌الله خامنه‌ای را به دقت تعقیب و گوش می‌کنم. او از نقش و جایگاه خاص رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یک مرجع تقلید موثر تقدیر کرده و بر ضرورت ترجمه نظرات و رویکردهای معظم‌له اشاره کرد. در انتها با حضور مهمانان کتاب فلسطین به دو زبان اردو و کردی رونمایی شد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز