خبرگزاری کار ایران

اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران برگزار شد/ تاکید بر رسالت امیدبخشی به جامعه

اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران  برگزار شد/ تاکید بر رسالت امیدبخشی به جامعه
کد خبر : ۱۴۲۱۰۸۳

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از عزم این اداره کل جهت اعطای نقش محوری به شهرستان‌ها در جشنواره تئاتر سال آتی خبر داد و اظهار داشت: بر این باوریم که در شهرستان‌های تهران، ظرفیت‌ها و استعدادهای بیشمار و بی‌نظیری وجود دارد که می‌بایست با مهیا ساختن بستر مناسب، شکوفا شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران یکم آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷:۳۰ در باغ هنر کتابخانه ملی برگزار شد. در این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران در حالی از برترین‌های استان تهران تقدیر شد که بیش از یک هزار و ۸۰۰ هنرمند در این دوره مشارکت کردند و ۱۳۰ اثر منتخب به رقابت پرداختند. 

در این آیین که با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، علی فروزانفر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شماری از مسئولان فرهنگی و هنری استان تهران و هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر برگزار شده بود، برگزیدگان این دوره معرفی و از آن‌ها تقدیر شد. 

علی فروزانفر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تشکر از زحمات هیئت داوران و دست اندرکاران برپایی این جشنواره یادآور شد: اختتامیه مهمترین رویداد هنری و نمایشی استان تهران را برگزار می‌کنیم، ما قدردان هنرمندان حوزه نمایش هستیم. 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به حوادث سال گذشته و اتفاق‌هایی که سبب شد تا اهالی هنر و نمایش، مدتی ناگریز به ترک صحنه‌های هنری باشند، خاطرنشان ساخت: جشنواره تئاتر سال گذشته با وجود همه این فرازو نشیب ها، قدرتمندانه به حیات خود ادامه داد و به نحو احسن برنامه‌های خود را اجرا کرد. 

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود از جامعه نمایشی کشور به دلیل، نواقص و کمبودهایی که در ارائه خدمات به این هنرمندان وجود داشت، عذرخواهی و ابراز امیدواری کرد تا این مسائل در جشنواره سال آینده جبران شود و ادامه داد: با وجود همه مشکلات و نارسایی‌ها اما همکاران و دوستان ما در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر، سنگ نمام گذاشتند و تمام تلاش خود را به کار بستند تا با توجه به بازه زمانی کوتاه و همچنین منابع مالی محدودی که در اختیار داشتند، جشنواره‌ای با استانداردهای قابل قبول برپا شود و شاهد این مدعا نیز رشد کمی و کیفی آثار در این دوره بود و هنرمندان به مثابه گذشته با خلق آثاری گرانسنگ، موفق شدند تا نمایش‌هایی درخور توجه تولید کنند. 

علی فروزانفر در ادامه از عزم راسخ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران جهت برگزاری بیست ونهمین جشنواره تئاتر به بهترین شکل خبر داد و با اعلام برنامه‌هایی که برای سال آینده در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در مراسم اختتامیه امشب ضمن معرفی دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر از پوستر این جشنواره نیز رونمایی خواهد شد. 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، انجمن نمایشی استان تهران را همانند گذشته، سکاندار و متصدی امور اجرایی جشنواره برای سال آینده معرفی کرد و افزود: کار را به دوستان انجمن نمایش خواهیم سپرد، چراکه آن‌ها دلسوز، حرفه ای، جوان و مصمم هستند و این اطمینان را داریم که این مسئولیت را به نحو احسن انجام خواهند داد. 

وی اعطای نقش محوری در جشنواره تئاتر را به شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برای سال آینده دانست و گفت: برخی گمان می‌برند که گروه‌های نمایش تهران به دلیل امکانات و شرایط موجود، دست برتر را نسبت به شهرستان‌ها داشته باشند اما من و همکارانم اینگونه فکر نمی‌کنیم و بر این باوریم که در شهرستان‌های تهران، ظرفیت‌ها و استعدادهای بیشمار و بی‌نظیری وجود دارد که می‌بایست با مهیا ساختن بستر مناسب، شکوفا شوند. همچنین امیدواریم تا سال آینده، تالار محراب به مجموعه تالار نمایشی حرفه‌ای و بازسازی شده در حدشان هنرمندان نمایشی تهران تبدیل شده باشد. 

همچنین محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد نیز ضمن تشکر از برپایی این جشنواره اظهار کرد: متاسفانه برخی آثاری که در این دوره از جشنواره به نمایش درآمد، کمی رنگ و لعاب ناامیدی داشت و امیدوارم که ما رسالت امیدبخشی به جامعه را فراموش نکنیم و هنرمندان متعهد کشورمان، آثاری با هدف امیدبخشی و ایجاد نشاط در جامعه تولید کنند. 

در پایان این آیین ضمن تجلیل از پیشکسوتان تئاتر استان از ۳۰ هنرمند در بخش تئاتر خیابانی و ۱۰۰ هنرمند بخش صحنه‌ای تجلیل و همچنین امیرحسین شفیعی به عنوان دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران در سال ۱۴۰۳ معرفی شد. 

گفتنی است که بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران و مجموعه تئاتر محراب برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز