خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد؛

تقویت فرهنگ مطالعه در مدارس اولویت اول ما است

تقویت فرهنگ مطالعه در مدارس اولویت اول ما است
کد خبر : ۱۴۱۸۴۲۳

سید احمد موسوی با بیان این‌که تقویت فرهنگ مطالعه در مدارس اولویت اول ماست، گفت: فضای مدرسه و محیط آموزشی می‌تواند با محتوای مناسب و قابل اتکا، عقلانیت دانش‌آموزان را رشد دهد و فرهنگ کتابخوانی را در میان آن‌ها تقویت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سیداحمد موسوی (معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران) به اهمیت هفته کتاب و آغاز آن از یکی از مدارس استان تهران اشاره کرد و گفت: در حوزه توسعه فرهنگ مطالعه باید کارهای خلاقانه‌تری انجام دهیم؛ کتابخانه مدرسه می‌تواند مرکز پشتیبانی فکری و اندیشه‌ایی بچه‌ها باشد. ما در مسائل تعلیم و تربیت و به ویژه سواد مطالعاتی دانش‌آموزان کشور حتما باید بسترهای لازم را فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که تقویت فرهنگ مطالعه در مدارس اولویت اول ماست، افزود: فضای مدرسه و محیط آموزشی می‌تواند با محتوای مناسب و قابل اتکا، عقلانیت دانش‌آموزان را رشد دهد و فرهنگ کتابخوانی را در میان آن‌ها تقویت کند و در نهایت آموزه‌های درست و مناسب زمانه را به بچه‌ها آموزش بدهد. در واقع قرار گرفتن دانش‌آموزان در فضای مدرسه و توجه آن‌ها به کتابخوانی به پیشرفت تحصیلی، رشد فرهنگ و تربیت دانش‌آموزان کمک می‌کند.

موسوی اضافه کرد: به هر حال ما باید فرزندانمان را برای آینده تربیت کنیم. به طور قطع ترویج فرهنگ مطالعه کار بسیار بزرگ و قابل ستایشی است. فرزندان ما باید با کتاب انس بگیرند و نهایت بهره را از کتاب ببرند. در واقع آن‌ها باید بتوانند در سطح جامعه یک شهروند فرهیخته و با سواد شوند؛ شهروندی که مسئولیت‌پذیر و قانون‌پذیر باشد. کتاب فرهنگ را رشد می‌دهد؛ سطح سواد و فهم را در جامعه تقویت می‌کند. کتاب کمک می‌کند که ما در حوزه زندگی روزمره فردی و اجتماعی خود بتوانیم یک توازن و تعادل مناسب ایجاد کنیم.

وی همچنین مطرح کرد: حتما سواد و فرهنگ با مطالعه خوب اتفاق خواهد افتاد. اگر مطالعه با محوریت کتاب ترویج نشود ما هم نمی‌توانیم محور کارها را پژوهش قرار دهیم. مطالعه باید پژوهش محور باشد؛ بنابراین در مدراس سراسر کشور باید فرهنگ کتابخوانی رواج پیدا کند و این مقوله در ذهن مردم به ویژه دانش‌آموزان نهادینه بشود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان تاکید کرد: امروز عده‌ای در حال تولید محتواهای نامناسب برای انحراف ذهنی فرزندان ایران زمین هستند و به نظرم، تنها راه مقابله با این امر، گسترش دانایی و امر مطالعه در جامعه است. کتاب بهترین جایگزین و گزینه است. یعنی ما هرچقدر بتوانیم از طریق رویدادهایی مانند هفته کتاب، فرهنگ مطالعه را در کشور تقویت کنیم و فرزندانمان از رسانه‌های دیجیتالی به معنای امروزی فاصله بگیرند، موفق عمل کرده‌ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز