خبرگزاری کار ایران

«توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه» منتشر شد

«توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه» منتشر شد
کد خبر : ۱۳۷۰۷۳۷

رمان «توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه» نخستین رمان مریم صرافین از سوی نشر روزگار منتشر شد.

به گزارش ایلنا،‌ «توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه» رمانِ پادآرمانشهری و آخرزمانی که تصویری از رمان «۱۹۸۴» شاهکار جورج اورول را به ذهن متبادر می‌کند، درمورد قطاری است که از مسیر اصلی خود خارج می‌شود و در ایستگاهی به نام «جمجمه» توقف می‌کند. گروهی متعلق به شرکت جمجمه به سرکردگی کبال وارد قطار می‌شوند و با تزریق چیزی به رگ‌های مسافران، مسیر زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهند. داستان در سرزمینی اتفاق می‌افتد که علم و تکنولوژی در آن بسیار پیشرفت کرده است و سیاستمداران با استفاده از این پیشرفت‌ها (بی‌آنکه مردم عادی چیزی از آن بدانند یا به خاطر بیاورند) زندگی مردم را کنترل می‌کنند و به‌نوعی احساسِ جداشده از بدن آن‌ها را به بدن فرد دیگری تزریق می‌کنند. رسکاپ یکی از قهرمانان اصلی رمان و یکی از قربانیان شرکت جمجمه است، بی‌آنکه چیزی از حادثه قطار به یاد بیاورد، وارد مسیر تازه‌ای می‌شود. اما آیا حادثه قطار، پایانِ راه رسکاپ بیمی است؟

در بخشی از رمان می‌خوانیم:

ساعت از دو بامداد می‌گذشت. آن شب ماه کامل بود و هیچ لکه ابری در آسمان دیده نمی‌شد. ماشین حامل زندانی‌ها از جاده اصلی وارد جاده فرعی جنگلی شد. درهای پارکینگ باز شدند و ماشین در قسمت تخلیه زندانی‌ها توقف کرد. سه زندانی با دست‌ها و چشم‌های بسته، از ماشین پیاده شدند. دارسیمن فرم مربوطه را امضا کرد و به راننده تحویل داد. سپس به همراه زندانی‌ها و دو مامور امنیتی سوار آسانسور شدند. اما قبل از آنکه آسانسور در طبقه منفی سه توقف کند، تمام آژیرهای امنیتی ساختمان به صدا درآمدند. نگهبان اصلی شرکت در میکروفن اعلام کرد: «همراه با ماشین حامل زندانیان، شخص غریبه‌ای نیز وارد ساختمان شده است. تمام.»

رمان «توقف ناگهانی در ایستگاه جمجمه» نوشته مریم صرافین در ۴۵۰ صفحه، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۸۰ هزار تومان از سوی نشر روزگار منتشر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز