خبرگزاری کار ایران

پخش حدود ۷۰ برنامه متناسب با ایام هفته دفاع مقدس

پخش حدود ۷۰ برنامه متناسب با ایام هفته دفاع مقدس
کد خبر : ۱۲۷۲۸۵۴

جلسه شورای مدیران سیما با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد و معاون سیما در این جلسه به پخش حدود ۷۰برنامه متناسب با ایام هفته دفاع مقدس تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما؛ در این جلسه سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: صدا و سیما در پرداختن به موضوعاتی همچون دفاع مقدس بسیار خوب عمل کرده و همواره در این امر پیشتاز بوده است.

وی تصریح کرد: اگر رقم رهروان راهیان نور به بیش از هفت میلیون در سال رسیده مدیون همت صدا و سیما و برنامه‌های مناسبی است که از قاب تلویزیون پخش شده است.

سردار کارگر با اشاره به عملکرد خوب صداوسیما در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی گفت: رسانه ملی در چهل سالگی دفاع مقدس که در دوران کرونا صورت گرفت بسیار خوش درخشید و توانست این رویداد مهم را به شایستگی پوشش دهد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: صدا و سیما همچنان مرجع اصلی مردم و مورد اعتماد آنان است.

وی تأکید کرد: رویکرد ما در دوران دفاع مقدس، تبلیغی و ترویج است و معتقدیم این هفته باید به شکل مطلوب گرامی داشته شود.

سردار کارگر با قدردانی از سلیم غفوری قائم مقام معاون سیما در تمشیت تهیه و تولید آثار مستند در حوزه دفاع مقدس گفت: مستندهای بسیار خوبی در حوزه دفاع مقدس در حال ساخت است و در مرکز پویانمایی صبا هم برنامه‌ای تحت عنوان «روایت معیار» در قالب انیمیشن و موشن گرافی و در حدود ۱۰۰ قسمت در حال تولید است. یکی از این قسمت‌ها به عملیات طریق القدس اختصاص دارد و از کارهای ماندگار و فاخری است که در حوزه دفاع مقدس تولید شده است.

همچنین معاون سیما گفت: امسال حدود ۷۰ عنوان برنامه در ایام هفته دفاع مقدس برای این ایام تدارک دیده شده و برنامه‌های معمول شبکه‌ها نیز به این مناسبت منعطف خواهد شد.

محسن برمهانی با اشاره به تدوین سیاست‌های برنامه‌سازی با موضوع دفاع مقدس ادامه داد: محسن برمهانی با اشاره به تدوین سیاست‌های برنامه‌سازی با موضوع دفاع مقدس ادامه داد: تبیین تاریخ دفاع مقدس، پاسخ به شبهات، گفتگو با راویان شاخص دفاع مقدس و معرفی آثار مکتوب این حوزه از جمله رویکردهای برنامه‌سازی به مناسبت این هفته خواهد بود.

وی افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی سیاست‌های خود را در حوزه دفاع مقدس از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وام می‌گیرند و رسانه ملی هم در تعامل نزدیک با این بنیاد به بازنمایی رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس می‌پردازد.

علی اصغر جعفری، مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس نیز در این نشست گفت: باید توجه داشته باشیم که دفاع مقدس یک مقطع بسیار ارزشمند است که باید آن را پاس بداریم همچنین باید دانست دفاع مقدس یک گفتمان، انگاره و ظرفیت را فراهم کرده که امروزِ ما هم، به آن مرتبط است؛ دفاع مقدس یک جریان مستمر در تاریخ انقلاب ایجاد کرده که برای هر روز ما مناسب است.

وی افزود: پرداختن به دفاع مقدس، صرفا پرداختن به یک مقطع از تاریخ نیست بلکه پاسخگویی به نیاز امروز و تقویت ارزش هاست و ما با این دید به این حوزه نگاه می‌کنیم.

جعفری اظهار داشت: ما باید به سمت برنامه‌های جذاب حرکت کنیم تا ارزش‌ها را به نحو شایسته به نسل جوان منتقل کنیم. نسل جوان امروز سلیقه و ذائقه متفاوتی دارد و شناسایی ذائقه نسل جوان و برنامه‌سازی بر عهده تیم مدیرتی جوان و با انگیزه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز