خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری در جمع اعضای انجمن بازیگران سینمای ایران مطرح کرد:

نقش موثر هنرمندان سینما و تلویزیون در معرفی مقاصد جدید و کمتر شناخته شده/ لزوم توجه به گردشگری فیلم

نقش موثر هنرمندان سینما و تلویزیون در معرفی مقاصد جدید و کمتر شناخته شده/ لزوم توجه به گردشگری فیلم
کد خبر : ۱۱۵۰۱۲۳

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «گردشگری فیلم یکی از شاخه‌های مهم و رو به رشد صنعت گردشگری در جهان به شمار می‌آید و نیاز است برای ورود به این حوزه با همکاری صاحبنظران عرصه هنر، چشم‌انداز و مسیر اجرایی طراحی شود.»

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر شالبافیان (معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) در دیدار با کیانوش گرامی (نایب رییس انجمن بازیگران سینمای ایران) و اعضای هیات مدیره، ضمن تشکر از اشتیاق و انگیزه پیشکسوتان این حوزه به منظور همکاری با حوزه گردشگری گفت: «پیوند تولیدات سینما و تلویزیون با صنعت گردشگری در قالب فیلم، سریال و مستند به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور زمینه‌ساز ورود به عرصه گردشگری فیلم است و بسیاری از کشورهای دنیا از این ابزار در راستای تبلیغات و اطلاع‌رسانی منتفع می‌شوند.»

وی با بیان اینکه انجمن بازیگران سینمای ایران ظرفیت قابل توجهی برای وزارت گردشگری به شمار می‌آید؛ افزود: «اینکه معرفی مکان‌های شناخته شده و یا ناشناخته توسط هنرمندان این عرصه انجام گیرد؛ در جذب مخاطبان تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر روش‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات دارد.»

شالبافیان با اشاره به اینکه توزیع سفر همواره یکی از دغدغه‌های حوزه گردشگری به شمار می‌آید؛ یادآور شد: «هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون با معرفی مقاصد جدید نقش موثری در هدایت مردم در قالب گردشگران به سوی مقاصد کمتر شناخته شده دارند و سبب می‌شوند تا بار و تجمع سفرها از سوی استان‌های پرمسافر برداشته شود.»

او در ادامه با بیان اینکه رونق گردشگری می‌تواند در شفهرها و روستاهای مختلف کشور، نشاط و رونق اقتصادی ایجاد کند؛ اظهار کرد: «وقتی معرفی جاذبه‌های گردشگری روستاها و شهرهای کشور به همراه انعکاس آیین، رسوم، سنت و فرهنگ بومی آن منطقه از زبان هنرمندان و بازیگران مطرح می‌شود؛ تاثیرات گسترده‌ای در اذهان مخاطبان و در ابعاد مختلف ایجاد می‌شود که حرکت چرخه اقتصادی و نیز تحقق مهاجرت معکوس در برخی روستاها نمونه‌ای از آن جمله است.»

شالبافیان تامین محتوای گردشگری را نیز یکی دیگر از زمینه‌های همکاری گردشگری با عرصه هنر مطرح کرد و تاکید کرد: «معرفی لوکیشن فیلم‌ها به عنوان جاذبه گردشگری، انعکاس سکانس فیلم‌ها در اقلام تبلیغاتی با هدف معرفی جاذبه‌ها و همچنین بهره بردن از ظرفیت تصویربرداری تولیدات فرهنگی به منظور محتواسازی بخش تبلیغات و بازاریابی گردشگری بخش دیگری از ابعاد همکاری در این زمینه به شمار می‌آید.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز