سریال «روزهای آبی» و مسابقه «پنج ستاره» از عید فطر روی آنتن شبکه پنج میروند
شبکه پنج سیما به مناسبت عید سعید فطر، با پخش سریال «روزهای آبی»، برنامه «سلام تهران»، مسابقه «پنج ستاره»، «جشن رمضان» و… مهمان خانههای مخاطبان میشود.
به گزارش ایلنا، اولین قسمت سریال تلویریونی «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجیغلامی و تهیهکنندگی پرویز امیری پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه مصادف با عید سعید فطر ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش میشود و روز بعد ساعت ۱۰ صبح و ۱۹ عصر بازپخش خواهد شد. این سریال در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقهای به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه پنج تهیه و تولید شده و اکبر عبدی، نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص، ایرج نوذری، ویدا جوان، سامان صفاری، امیر غفارمنش، رامین ناصر نصیر و… در آن ایفای نقش میکنند. «روزهای آبی» درباره خانوادهای است که در شرایط مالی سخت قرار میگیرد و مجبور میشود تا در روستایی ساکن شوند و ارتباط آنها با اهالی روستا، ماجرایی درام و فانتزی را پدید میآورد. زندگی خانوادهای که با توجه به مشکلات مالی پدر، مجبور به تجربه زندگی در روستای مادریشان میشوند و این آغاز چالشهای تلخ و شیرین آنها در روستا است.
سلام تهران به عید بندگی
برنامه صبحگاهی «سلام تهران» گروه اجتماعی، در جشن بندگی پنج شنبه و جمعه (۲۳.۲۴ اردیبهشت ماه) از ساعت ۱۰ صبح تقدیم نگاه پر مهر مخاطبان میشود. این برنامه عیدانه و شاد با دعوت از چهرهای مطرح سینما و تلویزیون و تعدادی از بازیگران سریال جدید «روزهای آبی» لحظات شاد و مفرحی را برای بینندگان رقم خواهد زد. حضور و اجرای خوانندگان در فواصل مختلف برنامه، میان برنامههای شاد، گزارش مردمی با محوریت انتخابات، برگزاری مسابقه پیامکی شهرآورد پایتخت و… از بخشهای جذاب و تماشایی این برنامه به شمار میرود. همچنین در این برنامه موضوع و معنای عید و جایگاه شادی و نشاط در دین مبین اسلام با حضورکارشناس مذهبی تبیین میشود.
دست پر جشن رمضان در عید سعید فطر
آخرین قسمت برنامه شبانگاهی جشن رمضان ۱۴۰۰، در روز عید فطر با حضور مهمانان ویژه از شبکه پنج سیما تماشایی میشود. حضور هنرمندان و خوانندگان محبوب کشور از بخشهای جذاب و شادی آفرین این ویژه برنامه در عید سعید فطر است. همچنین این برنامه با موضوع اکرام ایتام و اطعام محسنین، به معرفی کارآفرینان خیر در راستای پشتیبانی و مانعزداییها از تولید میپردازد.
جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیهکنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شبهای ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان شد.
یک عقدکنان با دریافت پنج ستاره
مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» گروه اجتماعی شبکه پنج نیز پنجشنبه ساعت ۱۷ و جمعه ساعت ۱۶:۳۰ (۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه) روی آنتن میرود. این مسابقه در روز پنج شنبه با هدف ترویج ازدواج آسان مراسم عقدکنان یک زوج را برگزار میکند. همچنین روز جمعه این ویژه برنامه میزبان چهرههای سینما و تلویزیون خواهد بود. ویژه برنامه «پنج ستاره» با طراحی بخشهای مختلف عیدانه و دعوت از گروههای موسیقی، مهمان خانه مخاطبان میشود. برنامه «شهر زیبا» که در ماه مبارک رمضان هرشب ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه پنج سیما پخش شده است، روز عید فطر و جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه نیز تقدیم مخاطبان خواهد شد. شهر زیبا علاوه بر ریتم شاد و عیدانه، یک شگفتانه ویژه خواهد داشت که مهمانان این برنامه را غالفگیر خواهد کرد.
حفظ دستاوردهای معنوی و مهدوی ماه مبارک رمضان
برنامه «عطر عاشقی» شبکه پنج سیما، جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه به تبیین حفظ دستاوردهای معنوی و مهدوی ماه مبارک رمضان میپردازد. «عطر عاشقی» این هفته با حضور حجت الاسلام سید حسین مومنی از آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرری تماشایی میشود. همچنین حاج محمد رضا پورزرگری با نوای گرم و دلنشین به قرائت زیارت آل یس برای حاضران و بینندگان میپردازد. برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیهکنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما میرود.
کودکان هم در این عید جشن میگیرند
اما ویژه برنامه رنگین کمان بصورت زنده با دعوت از کودکان و اجرای موسیقیهای عیدانه و دکور جذاب، این روز عزیز را برای کوکان منازل و استودیو جشن میگیرد.
هویت بصری شبکه پنج در عید فطر نو میشود
شبکه پنج سیما در روز عید سعید فطر نیز به نگاه مخاطبان خود هویت بصری جدیدی از این شبکه هدیه خواهد کرد.
هویت بصری جدید بدون تغییر در شکل لوگو در چند بخش و به تدریج روی آنتن به تصویر کشیده خواهد شد، این تغییر بر اساس توجه به مفهوم پایتخت، امید و حرکت است. گفتنی است در این هویت بصری، لوگو شبکه پنج از رنگ آبی که رنگ اصلی است، به عنوان نماد آسمان آبی و پاک که یکی از آرزوهای کلانشهر تهران و پایتخت است بهره برده است. همچنین رنگ نارنجی به عنوان رنگ تحرک و پویایی به شکل رنگ مکمل در این طرح جدید خودنمایی میکند که رنگ آبی با حجم بالا در اطراف و رنگ نارنجی با حجم کم در مرکز لوگو نیز جانمایی شده است. فرمهای پیرامونی لوگو، نقش واحدهای اصلی در طراحی و ساخت اشکال را بر عهده دارند که در کنار رنگهای انتخابی، به عنوان شکل هویت ساز شعار شبکه ایفای نقش خواهند کرد. تکنیک ساخت سه بعدی با رندر تخت، در تلفیق با گرافیک دو بعدی و در برخی بستهها، همراه با تصاویر واقعی خواهد بود. از دیگر ویژگیهای این هویت بصری میتوان به طراحی سناریوها اشاره کرد که ضمن تک پلانی بودن آن، به سادگی برای حفظ تعادل با خطوط برگرفته از شکلهای هویت ساز شبکه نیز تاکید شده است. همچنین حرکت به سمت طرحهای قابل درک، غیر انتزاعی و زندهتر مثل ساعت، آونگ، گنبد، موج و غیره در آن تماشایی خواهد شد.