خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری؛

نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی برگزار شد

نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی برگزار شد
کد خبر : ۱۰۵۰۴۳۱

نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی با حضور مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی با حضور محمد قاسمی (مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی) از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با هدف ارتقای مبادلات گردشگری بویژه در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد. 

 این نشست با خوش‌ آمدگویی «رادوز دولا» مدیر کل گردشگری اسلواکی و ارائه گزارش وی درخصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا آغاز شد. 

سپس محمد قاسمی (مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی) به عنوان رئیس هیئت ایرانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه¬گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامه‌های ایران برای رونق‌بخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بین‌المللی همچون اسلواکی اشاره کرد. 

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد. 

علاوه بر این، رئیس هیئت ایرانی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت¬های غارنوردی، آب درمانی، اسکی و پارک‌های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه‌ها میان طرفین را بویژه از طریق برگزاری کارگاه¬های آموزشی پیشنهاد کرد. 

در ادامه نمایندگان «جامعه تور اپراتورها و آژانس‌های مسافرتی اسلواکی» (SACKA) و «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام نمودند. 

در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته‌های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز