خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

عملیات آسفالت معابر شیراز تداوم می یابد/ هزینه هر مترمربع آسفالت معابر شهری 50 تا 60 هزار تومان

عملیات آسفالت معابر شیراز تداوم می یابد/ هزینه هر مترمربع آسفالت معابر شهری 50 تا 60 هزار تومان
کد خبر : ۹۳۷۰۷۸

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به آغاز پروژه آسفالت معابر از اول خرداد در این کلانشهر، گفت: این پروژه تا اوایل مهرماه امسال ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا اسماعیل صالحی با بیان اینکه آسفالت معابر یکی از دشوارترین و پرهزینه‌ترین پروژه‌های بهسازی شهری به شمار می‌رود، گفت: هزینه هر مترمربع آسفالت معابر شهری بین 50 تا 60 هزار تومان برآورد می‌شود و این جدای از لزوم رعایت مسائلی نظیر ممانعت از ایجاد اختلال در تردد شهری و ترافیک است.

صالحی با اشاره به اینکه از اول خرداد تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شیراز آسفالت شده است، گفت: این معابر شامل معابر و میادین اصلی و فرعی در مناطق شهرداری شیراز  است و در راستای بهبود عبود و مرور، و پیشگیری از خسارت به خودروها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کار آسفالت تا رسیدن به سطحی بالغ بر ۲ میلیون مترمربع و تا مهرماه ادامه دارد، اعتبار پیش‌بینی شده برای این اقدام را حدود 1000 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: معمولا فصل‌های پائیز و زمستان، برای انجام آسفالت معابر، فصولی مناسب محسوب نمی‌شود.

معاون شهرداری شیراز، کیفیت را مهمترین رکن در اقدامات عمرانی و بهسازی شهری دانست و گفت: اکنون در بسیاری از معابر اصلی و پرتردد شیراز، کار آسفالت انجام شده است و ادامه می یابد.

صالحی خاطرنشان کرد که با هدف پرهیز از دوباره کاری و انجام حفاری و اقدامات عمرانی در معابر آسفالت شده، مکاتبات اداری لازم با دستگاه‌های خدمات رسان انجام می‌شود، گفت: با انجام مکاتبه اداری رسمی از دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آبفا، برق، گاز و مخابرات، در موضوع حفاری و اقدامات عمرانی استعلام می شود.

معاون شهرداری شیراز، با بیان اینکه برخی از ادارات پاسخ استعلام در مورد بعضی معابر را هنوز نداده‌اند، اضافه کرد: بعضی از دستگاه‌ها طی مکاتباتی از انجام حفاری و فعالیت عمرانی در برخی معابر خبر داده‌اند و به همین دلیل آسفالت معابر مورد نظر اجرایی به بعد از اقدام عمرانی موکول شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری وظیفه‌ای در خصوص ترمیم آسفالت معابر خارج از شهر و کمربندی عهده دار نیست، گفت: وجود مشکل در معابری نظیر ورودی و خروجی شهر که خارج از محدوده‌ شهری و کمربندی باید از طریق دستگاه ذیربط پیگیری و مطالبه شود.

اسماعیل صالحی با اشاره به اینکه تعامل مطلوبی بین شهرداری و سایر نهادها و سازمان‌ها وجود دارد، گفت: دستگاه متولی ساخت و نگهداری راه‌ها باید پیرامون معابر خارج از محدوده مدیریتی شهرداری‌ها اظهار نظر کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز