خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر شیراز عنوان کرد:

برخی‌تصور می‌کردند بدهکاری‌های گذشته، شهرداری را زمین‌گیر می‌کند/ عملکرد قابل قبول شهرداری و شورای پنجم شیراز

برخی‌تصور می‌کردند بدهکاری‌های گذشته، شهرداری را زمین‌گیر می‌کند/ عملکرد قابل قبول شهرداری و شورای پنجم شیراز
کد خبر : ۸۳۲۶۷۷

نایب رئیس شورای شهر شیراز معتقد است که برخلاف برخی فضاسازی‌های ناعادلانه، عملکرد شورا و شهرداری شیراز در دوره‌ فعلی با وجود محدودیت‌های همه‌جانبه، قابل قبول بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «ابراهیم صبوری» با اشاره به قضاوت‌های مختلف در خصوص عملکرد مدیریت شهری شیراز، اظهار داشت: «در دو سالی که از عمر شورای پنجم گذشت، برخی افراد و گروه‌ها با اهداف خاص تا توانستند نمایندگان شهروندان شیراز و دستگاه اجرایی مدیریت این شهر را تخریب کرده و با کم‌رنگ جلوه دادن فعالیت‌های شورا و شهرداری، فضای ناامیدی بر شهر پاشیده‌اند؛ البته این فضا را تا حدودی در سطح کلان هم شاهد هستیم اما در شیراز از نزدیک شاهد حجم زیادی از تخریب و تخطئه آن هم از سوی کسانی هستیم که آزمایش خود را پس داده‌اند.»

وی عملکرد مدیریت شهری شیراز را طی دو سال اخیر به نسبت مشکلات و محدودیت‌های کلان مالی، بسیار خوب توصیف کرد و افزود: «حتماً شهروندان عزیز شیراز می‌دانند که شهرداری در زمانی که درآمدهای کلانِ حاصل از جیب آن‌ها را خرج می‌کرد چه عملکردی داشته و حالا با محدودیت‌های بسیار بیشتر چه شرایطی را برای پیش‌برد امور فراهم کرده است. نباید فراموش کنیم که اقدامات شورا و شهرداری شیراز در شرایطی به انجام رسید که برخی فرصت‌طلبان خیال می‌کردند که حجم سنگین بدهکاری‌های به ارث مانده از گذشته، اجازه نخواهد داد که حتی آجری روی آجر هم گذاشته شود!»

برای جبران مشکلات مالی، سرمایه‌های مردم را نمی‌فروشیم

این نماینده شهروندان شیراز در عین حال با بیان اینکه شورا و شهرداری این شهر برای جبران مشکلات از راهکارهای مقطعی و غیراصولی استفاده نکرده‌اند، اضافه کرد: «اگرچه بنا بر یک رویه‌ی غلط در برخی از دوره‌ها با روش‌هایی همچون استقراض و یا فروش املاک شهرداری، مشکلات مالی را در ظاهر و به صورت کوتاه‌مدت برطرف می‌کردند اما طی دو سال اخیر شاهد کاهش چشمگیر فروش املاک شهرداری به عنوان سرمایه­های عمومی این شهر بودیم.»

راهکار ما، ایجاد انضباط مالی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت نیروهای انسانی بود

صبوری ایجاد انضباط مالی و کاهش هزینه‌ها را یکی از راهکاری شورا و شهرداری در شرایط دشوار مالی عنوان کرد و بیان داشت: «معتقدم که به دلیل ایجاد همین انضباط مالی خوب و در نتیجه اصلاح مدیریت درآمدها و هزینه‌ها بود که با وجود گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی و بدهی‌های گذشته، شهرداری شیراز توانسته برخلاف سال‌های قبل و همچنین اغلب کلان‌شهرهای دیگر، تاکنون در تأمین حقوق کارکنان و کارگران خود سرافراز باشد.»

این عضو شورای شهر شیراز به وضعیت به‌کارگیری نیروهای انسانی در شهرداری اشاره کرد و گفت: «ما در دوره‌های گذشته شاهد رویه‌ی ناعادلانه‌ای در این زمینه بودیم؛ به عنوان مثال در دوره قبل تنها طی یک دوره چهار ساله قریب به 5 هزار نفر نیرو بدون در نظر گرفتن الزامات اولیه وارد شهرداری شیراز شده‌اند درحالی‌که طی دو سال اخیر، مجموعاً حدود ۲۰۰ نفر وارد شهرداری شده که با لحاظ کردن خروج نیروهای بازنشسته در همین بازه زمانی، می‌توان گفت عملاً تغییری در نیروهای انسانی شهرداری و هزینه‌های آن ایجاد نشده است.»

 پروژه شهروندسپاری، نمود عینی نگاه انسان‌محور شورای پنجم بود

نایب رئیس شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه اغلب پروژه‌های مدیریت جدید شهری شیراز، با لحاظ کردن نگاه انسان‌محور تصویب و اجرا شده، بیان داشت: «پروژه شهروندسپاری به عنوان مهمترین پروژه شهرداری الکترونیک، یکی از نمودهای عینی و ملموس تحقق شعارهای شورای پنجم در زمینه انسان‌محوری بوده است؛ خوشبختانه اجرای فاز اول این پروژه در شیراز شروع شده و در همین فاز اول ضمن اینکه مدت زمان پاسخ استعلام‌های مربوط به آپارتمان­های مسکونی کاهش چشمگیری دارد، حدود نیمی از مراجعات حضوری شهروندان را هم حذف خواهد کرد. فراموش نکنیم که ما سال‌ها دنبال چنین موضوعاتی بودیم.»

صبوری عملکرد شورای پنجم شیراز در خصوص شفافیت را گام‌هایی طلایی برای آینده مدیریت این شهر توصیف کرد و افزود: «تصویب طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری، راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری و پخش زنده جلسات و بارگذاری صوت کامل و تمامی مصوبات جلسات شورا در وب‌سایت رسمی شورا، دستاورد قابل توجهی است که حکایت از جهش معنادار در زمینه شفافیت و پاسخگویی به شهروندان دارد.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز