رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز :
درگاه ورود به خدمات الکترونیک شهرداری شیراز راه اندازی شد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: برای دسترسی آسان و سریع شهروندان و کارکنان شهرداری به خدمات ارائه شده، درگاه واحد خدمات الکترونیک شهرداری شیراز راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سعید حیدری عنوان کرد: شهروندان و کارکنان شهرداری میتوانند با ورود به درگاه خدمات الکترونیک شهرداری به آدرس اینترنتی E.Shiraz.ir به سامانه مورد نظر خود دسترسی یابند. این سامانه به طور مداوم به روز می شود.
وی در معرفی این درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک گفت: این سامانه از سه بخش مجزای پایگاههای اطلاع رسانی، شهروندان و کارکنان تشکیل شده است و دسترسی به سامانههای مختلف مجموعه شهرداری را به شکلی یکپارچه ارائه داده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری شیراز گفت: در بخش پایگاههای اطلاع رسانی دسترسی نزدیک به 70 سامانه مربوط به حوزههای مختلف شهرداری چون معاونتها، مدیریتها، سازمانها و بخشهای مختلف تجمیع شده است و در دسترس کارکنان و شهروندان است.
حیدری با اشاره به قابلیت نصب و استفاده از این سیستم بر روی دستگاههای مختلف از قبیل گوشی همراه و تبلت، گفت: این درگاه در دستگاههای مختلف تناسب ظاهری و کارکرد خود را حفظ میکند. همچنین با ورود به این سامانه با گوشی همراه پیشنهاد نصب یک اپلیکیشن اندروید را ارائه میکند که کاربر با نصب آن میتواند به درگاه دسترسی داشته باشد.
رئیس سازمان فاوا با بیان اینکه سامانههای لینک شده در این درگاه سامانههای تحت وب و دارای گواهیهای امنیتی لازم است، تاکید کرد: این درگاه به مرور زمان به روز میشود و در صورتی که نرم افزاری استاندارهای امنیت لازم را کسب کند یا نرم افزار جدیدی اضافه شود در این درگاه قرار خواهد گرفت.
وی هدف از راه اندازی این درگاه توسط همکاران در معاونت هوشمند سازی، نرم افزار و اطلاعات مکانی را تجمیع ورود به سامانههای شهرداری با شرح خدمات مختلف به منظور دسترسی سریع و آسان کاربران دانست.
حیدری با بیان این که در مجموعه شهرداری با سامانههای متعددی روبه رو هستیم که در ادوار مختلف و توسط حوزههای متفاوت و یا طی سالیان طولانی طراحی شده است و تناسب ساختاری لازم را ندارد، اذعان کرد: در شرایط حاضر اقدامی که میتوانستیم انجام دهیم آسان کردن دسترسی به این سامانههای مختلف برای کارکنان و شهروندان بود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: در آینده به دنبال آن هستیم تا چارچوبها را به نحوی فراهم کنیم تا علاوه بر تجمیع نرمافزارها و خدمات، امکان اتصال این سامانهها و ارتباطشان با یکدیگر نیز فراهم باشد و از اطلاعات این سامانهها در کنار هم استفاده کنیم.
حیدری در پایان از تلاش برای راهاندازی میز خدمت الکترونیک در شهرداری خبر داد که اکنون در مرحله تولید داده هااست و انجام آن منوط به مشخص شدن خدمات، شناسنامه خدمات، فلوچارتها و دادههای لازم است.